چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

چروک دور چشم

برخی از چین و چروک ها تنها با افزایش سن ایجاد می شوند و هیچ اشکالی ندارد که زندگی طولانی و شادی را در چهره خود نشان دهید. با این حال، طبیعی است که تعجب کنیم که چرا برخی از نواحی صورت مانند دور چشم خطوط ظریف بیشتری دارند. شاید شما هم از وجود این چین های ریز کنار چشم رنج می برید و به فکر این هستید که چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟ در ادامه با دلیل شکل گیری چین و چروک و 10 راه درمان چروک دور چشم آشنا خواهید شد.

مهم است که در مورد شکل گیری چین و چروک یاد بگیرید زیرا برخی از چین و چروک ها می توانند نشانه ای از این باشد که پوست شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

علت چین و چروک زیر چشم

در ادامه، چند محرک بالقوه برای چین و چروک زیر چشم. پس از این، ما در مورد درمان و رفع چین و چروک دور چشم صحبت خواهیم کرد.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV):

لورن پنزی، متخصص پوست می گوید: قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نقش بزرگی در ایجاد چین و چروک دور چشم ایفا می کند. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش منجر به تجزیه کلاژن و الاستین می شود که به طور قابل توجهی به تشکیل چروک کمک می کند. اگر چین و چروک های زیر چشم شما با لکه های تیره روی صورت همراه است، آسیب های ناشی از نور خورشید ممکن است نگرانی اصلی شما باشد.

رادیکال های آزاد:

این مولکول ها به عنوان محصولات جانبی طبیعی متابولیسم سلولی یا در اثر قرار گرفتن در معرض منابع خارجی مانند اشعه ایکس، آلودگی هوا، سیگار کشیدن و آفت کش ها ایجاد می شوند. هنگامی که رادیکال های آزاد با پوست تماس پیدا می کنند، آن را در حالت استرس اکسیداتیو قرار می دهند. هنگامی که این حالت طولانی شود، در واقع روند پیری پوست را تسریع می‌کند و باعث ایجاد لکه‌های تیره و سایر تغییر رنگ‌های پوست می‌شود.

دور چشم

وضعیت خواب:

پنزی می گوید: موقعیت خواب قطعاً می تواند در ایجاد چین و چروک دور چشم تاثیر داشته باشد. وقتی به پهلو یا شکم می خوابید، می توانید به راحتی ناحیه ظریف زیر چشم را بکشید. این نیروی مکرر در طول زمان پوست را کشیده و ظاهر چین و چروک را تسریع می کند. تغییر حالت خواب کار آسانی نیست، اما مطمئنا ارزش آن را دارد.

عادات سبک زندگی:

مانند هر نگرانی پوستی، رژیم غذایی و ورزش مطمئناً در ایجاد چین و چروک دور چشم نقش دارد. پنزی می گوید: رژیم غذایی به طور کلی برای پوست ما مهم است و احتمالاً در ایجاد چین و چروک زیر چشم نقش دارد.

مواد شیمیایی:

برخی از مواد مانند لایه بردارهای شیمیایی ناحیه ظریف دور چشم را تحریک و به مرور زمان خطوط ریز ایجاد می کنند. حتی اگر این محصولات را مستقیماً روی زیر چشم قرار ندهید، می‌توانند به راحتی از بقیه قسمت‌های صورت شما به این ناحیه پخش شوند.

راه حل هایی برای درمان چروک دور چشم:

اکنون که ایده کلی در مورد علت ایجاد چین و چروک زیر چشم دارید، بیایید به سراغ بهترین موادی که باید در سرم و کرم های دور چشم خود بگردید، بپردازیم. به علاوه، برخی از عادات نادرست زندگی که باید در نظر داشته باشید:

1. رتینول:

رتینول یک انتخاب عالی برای پیشگیری از چین و چروک است، زیرا در ساخت کلاژن جدید کار می کند. با این حال، ما در مورد رتینول ملایم صحبت می کنیم که در کرم دور چشم یافت می شود، نه سرم های رتینول صورت.

برای از بین بردن چروک دور چشم استفاده از رتینول باید در غلظت کم و سبک با ترکیب سایر مواد مغذی یا آبرسان مانند سرامیدها، اسید هیالورونیک و غیره، باشد.

بیشتر بخوانید: ۹ کرم دور چشم برای پف و چروک

در حالی که این ماده بسیار موثر است، برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز بسیار تحریک کننده است. بنابراین اگر به طور معمول برای تحمل سرم های رتینول مشکل دارید، در مورد استفاده از آن در مراقبت از زیر چشم خود محتاط باشید و به جای آن یکی از مواد بعدی را انتخاب کنید.

کرم دور چشم رتینول لامینین

کرم دور چشم رتینول لامینین:


2. آنتی اکسیدان ها:

همانطور که در بالا ذکر شد، استرس اکسیداتیو می تواند منجر به بسیاری از نگرانی های پوستی از جمله چین و چروک دور چشم شود. برای محافظت از این ناحیه ظریف در برابر رادیکال های آزاد، مطمئن شوید که آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C در کرم یا سرم دور چشم خود دارید.

برخی ممکن است بتوانند سرم های ویتامین C فرموله شده برای صورت را در این ناحیه تحمل کنند، اما برای دیگران ممکن است باعث تحریک شود. مانند رتینول، ویتامین C موجود در کرم‌های دور چشم سبک تر است و با مواد مغذی‌تر ترکیب می‌شود تا هرگونه تحریکی را از بین ببرد، بنابراین اگر مستعد واکنش هستید، بهتر است کرم دور چشم را انتخاب کنید.

کرم دور چشم ویتامین C درماتیپیک

کرم دور چشم ویتامین C درماتیپیک:


3. اسید هیالورونیک:

هیالورونیک اسید یک آبرسان پوست محبوب است. آب را به داخل پوست می کشد و نتیجه ای درخشان ارائه می دهد. به دلیل این عملکرد، HA یک افزودنی عالی برای هر کرم یا سرم دور چشم ایجاد می کند و در بسیاری از محصولات موجود است.

هنگامی که اسید هیالورونیک به تنهایی استفاده شود، ناحیه زیر چشم را به طور موقت حجیم می کند. اگر روزی زیر چشم‌هایتان به‌طور خاص افتاده به نظر می‌رسد، این برای آماده‌سازی آرایش یا یک اصلاح سریع عالی است، اما اثر ماندگاری مانند رتینول و آنتی‌اکسیدان‌ها نخواهد داشت.

نکته حرفه ای: پنزی می گوید: “من توصیه می کنم HA را قبل از کرم یا مرطوب کننده زیر چشم خود استفاده کنید تا به حداکثر رساندن فواید آنها کمک کنید.”

سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری

سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری:


4. پپتیدها:

همانطور که دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست گفته: هگزاپپتیدها می توانند اثری خفیف و شبیه بوتاکس ایجاد کنند و از آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی جلوگیری کند.

یک هگزاپپتید خاص که به نام آرگیرلین یا استیل هگزاپپتید-3 شناخته می شود، می تواند به کاهش چین و چروک هایی که باعث ایجاد خطوط ریز دور چشم می شود، کمک کند. ناگفته نماند، پپتیدها همچنین به بافت صاف و تقویت سد پوست کمک می کنند.

5. ماسک زیر چشم:

از آنجایی که ماسک های صورت ابزاری عالی برای بازسازی سریع پوست هستند، پچ های زیر چشم نیز مزایای مشابهی دارند. این برای کسانی که نیاز به نتیجه فوری دارند، بسیار عالی است.

این ماسک‌های زیر چشم اغلب حاوی مواد مشابه کرم‌های دور چشم هستند، اما به روشی متفاوت عمل می‌کنند.

کیم نیکولز، پزشک متخصص پوست، گفت: ماسک‌های زیر چشم منحصربه‌فرد هستند زیرا در واقع لایه‌ای از محافظت را برای مهر و موم کردن موادی که تحویل می‌دهند فراهم می‌کنند.

مطمئن نیستید کدام یک را انتخاب کنید؟ خوشبختانه، ما لیستی از بهترین ماسک زیر چشم در بازار را در حال حاضر برای خرید جمع آوری کرده ایم لیست ما را در اینجا مشاهده کنید.

ماسک زیر چشم بایو آکوا

ماسک زیر چشم بایو آکوا:


6. آلوئه ورا:

به دنبال درمان چروک دور چشم در خانه هستید؟ آلوئه ورا جواب نیاز شما است. این ماده زیر چشم را عمیقاً آبرسانی می‌کند (مانند اسید هیالورونیک) اما به روشن کردن حلقه‌های تیره دور چشم نیز کمک می‌کند.

چین و چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟ می توانید از آلوورا تازه به عنوان ماسک زیر چشم استفاده کنید (یا آن را به کل صورت بمالید) یا می توانید آن را به عنوان یخ آلوئه ورا فریز کنید و صبح آن را زیر چشمان خود بغلتانید تا کمی قدرت پف کنندگی و ماساژ آرامش بخش داشته باشد.

7. کافئین:

کافئین این روزها یک انتخاب محبوب در درمان‌ چروک زیر چشم است و دلیل خوبی هم دارد.

یک منقبض کننده عروق است، به این معنی که رگ های خونی را منقبض می کند. این منجر به یک اثر سفت کننده در زیر چشم می شود. ناگفته نماند، کافئین همچنین یک آنتی اکسیدان است، بنابراین دو فایده مثبت را به طور همزمان دارد.

سرم دور چشم کافئین اوردینری

سرم دور چشم کافئین اوردینری:


8. SPF:

قرار دادن کرم ضد آفتاب زیر چشم لذت بخش ترین تجربه دنیا به نظر نمی رسد، اما ضروری است. علاوه بر محافظت از پوست صورت با SPF، مهم است که پوست پلک و سایر نواحی حساس را فراموش نکنید.

برخی از کرم‌های دور چشم حاوی SPF هستند، اما در غیر این صورت، کرم‌های ضد آفتاب معمولی صورت شما دارای SPF هستند. لوسیون را با دقت بمالید و از خود چشم ها اجتناب کنید تا هرگونه سوزش یا تحریک را کاهش دهید.

9. رژیم غذایی:

به طور خاص از ویتامین C به عنوان یک ماده مغذی مهم برای اولویت دادن به سلامت پوست یاد می شود. ویتامین C (موجود در مرکبات، فلفل، توت فرنگی و غیره) یک کوفاکتور ضروری برای سنتز کلاژن و محافظت در برابر گونه های فعال اکسیژن است.

اگر مطمئن نیستید که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، سعی کنید مکملی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

10. ورزش منظم را نادیده نگیرید:

ورزش گردش خون را در تمام اندام ها، از جمله بزرگترین اندام ما، که پوست است، بهبود می بخشد. بهبود گردش خون به معنای رساندن بهتر اکسیژن و مواد مغذی به سلول های پوست و پاکسازی بهتر سموم، رادیکال های آزاد و غیره است.

نکات پیشگیری از چروک دور چشم:

بسیاری از گزینه های درمانی ذکر شده در بالا به طور همزمان از بدتر شدن چین و چروک ها یا ایجاد چین های جدید جلوگیری می کنند. اما، به عنوان یک یادآوری سریع، در اینجا چند راه برای تقویت پوست دور چشم در آینده وجود دارد:

  • SPF را نادیده نگیرید: همانطور که در بالا ذکر کردیم، SPF را همیشه زیر چشم خود نگه دارید.
  • با مراقبت از پوست خود سازگار باشید: مهم نیست که کرم زیر چشم شما چقدر قدرتمند باشد، تا زمانی که روزانه (یا طبق دستور) از آن استفاده نکنید، به پتانسیل کامل خود نمی رسد، پس متعهد باشید.
  • بیشتر بخوانید: ۸ مدل از بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم
  • مواد محرک را بلاک کنید: به خاطر دارید که گفتیم چگونه رتینول و لایه بردارها می توانند این ناحیه حساس را تحریک کنند؟ برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از اینکه مواد فعال خود را به تمام صورت خود بمالید، یک کرم محافظ را روی این ناحیه بمالید.
  • پوست را هیدراته نگه دارید: هیچ چیز باعث ایجاد چین و چروک بیشتر از پوست خشک نمی شود، بنابراین زیر چشم (و به طور کلی صورت) را در طول روز مرطوب نگه دارید.

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم:

اگر برای چروک یک کرم دور چشم جدید خریداری می کنید، قبل از تسلیم شدن، متعهد شوید که از کل آن استفاده کنید. تغییرات عمده در پوست مدتی طول می کشد تا به نتیجه برسد. اما اگر چروک‌های زیر چشم‌تان باعث می‌شود احساس ناراحتی کنید، می‌توانید برای راه‌حل‌های داخل مطب مانند میکرونیدلینگ به متخصص پوست مراجعه کنید.

همانطور که می دانید، فیلر زیر چشم یکی دیگر از راه حل های پزشکی برای کسانی است که سیاهی شدید یا چین و چروک زیر چشم دارند. اگر این مسیر را انتخاب کردید، فقط مطمئن شوید که قبل از انجام این روش، از متخصص پوست خود در مورد خطرات و مزایای این روش سوال کنید، زیرا ناحیه زیر چشم می تواند نقطه چالش برانگیزی برای قرار دادن فیلر باشد.

پزشک متخصص

دکتر ساینا:


ایا چروک دور چشم درمان دارد؟

برخی از چین و چروک های زیر چشم با استفاده از کرم و سرم های زیر چشم از بین می روند. به دنبال موادی مانند رتینول، پپتیدها، اسید هیالورونیک، ویتامین C و کافئین باشید. درمان های داخل مطب مانند میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی نیز ممکن است کمک کننده باشد.

چگونه چروک های دور چشم را در خانه از بین ببریم؟

اگر می خواهید چروک های زیر چشم خود را بدون درمان در مطب کاهش دهید، روی یک کرم دور چشم یا سرم چشم سرمایه گذاری کنید. موادی مانند پپتیدها، اسید هیالورونیک، کافئین، رتینول و ویتامین C می توانند مفید باشند. علاوه بر این، مطمئن شوید که وضعیت خواب شما باعث ایجاد چین و چروک زیر چشم شما نمی شود.

حرف آخر:

دلیلی برای شرمساری از چین و چروک های زیر چشم که ناشی از سن است وجود ندارد. با این حال، این چین و چروک‌ها گاهی اوقات می‌توانند نشانه‌ای از این باشند که پوست شما به حمایت موضعی بیشتری نیاز دارد، بنابراین یک کرم دور چشم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، سبک زندگی سالم را در اولویت قرار دهید و اگر برای رفع کامل این چروک‌ها تلاش می‌کنید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

بنر خرید قسطی

بیشتر بخوانید: پف زیر چشم چگونه برطرف میشود؟ ۹ راه درمان

مرتبط: ماساژ دور چشم برای از بین بردن چروک,از بین بردن چین و چروک دور چشم,درمان چروک زیر چشم,رفع چین و چروک دور چشم,چین و چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم,چروک صورت را چگونه برطرف کنیم,چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم,بهترین روش درمان چروک دور چشم,درمان چروک دور چشم در طب سنتی,درمان چروک دور چشم با لیزر,درمان چروک دور چشم طب اسلامی,درمان چروک دور چشم با روغن کرچک,درمان چروک دور چشم به روش خانگی,درمان چروک دور چشم با وازلین,درمان چروک دور چشم با گیاهان دارویی,درمان چروک دور چشم و پیشانی,کرم رفع چروک دور چشم پریم,برای درمان چروک زیر چشم چه باید کرد,درمان قطعی چین و چروک دور چشم,درمان سریع چروک دور چشم نی نی سایت

پیمایش به بالا