پف زیر چشم چگونه برطرف میشود؟ 9 راه درمان

پف زیر چشم

پف زیر چشم برای خانم‌ها و آقایان در هر سنی اتفاق می‌افتد و می‌تواند صبح یا روز شما را خراب کند. پف زیر چشم چگونه برطرف میشود؟ خوشبختانه، چندین روش طبیعی و آسان وجود دارد که می توانید برای درمان و کاهش پف زیر چشم در خانه انجام دهید.

ممکن است فکر کنید استراحت کافی و خوردن یک رژیم غذایی سالم باعث از بین رفتن پف زیر چشم شما شود، اما متاسفانه هنوز هم پف و گودی زیر چشم خود را می بینید. تغییرات زیر چشم با افزایش سن اجتناب ناپذیر است (تغییر رنگ تیره یا آبی، ظاهر افسرده، پف کردن، گودی و غیره). شناسایی علت پف زیر چشم شما قبل از تعیین نحوه کمک به درمان آن لازم است.

علت پف زیر چشم از چیست؟

برای اینکه بدانیم پف چشم را چگونه از بین ببریم، ابتدا باید به علت آن بپردازیم. پف زیر چشم هر چقدر هم که خسته کننده باشد، در واقع یک اتفاق طبیعی و عادی است.

چشم ها مناطقی از پوست بسیار حساس هستند که در برابر چندین سیستم مختلف آسیب پذیر هستند و مستعد تغییرات مختلفی هستند که بر ظاهر آنها تأثیر می گذارد. ژنتیک، احتباس مایعات، آلرژی ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب و رژیم غذایی نامناسب همگی می توانند تأثیر منفی بر پف و چروک چشم در ظاهر پلک های بالا و پایین داشته باشند.

از آنجایی که پوست اطراف چشم نازک است، شکننده تر و مستعد افتادگی است. با افزایش سن، بافت ناحیه زیر چشم شروع به ضعیف شدن و ریزش می کند و در نتیجه پف و گودی زیر چشم را ایجاد می کند.

دور چشم

درمان پف زیر چشم

برای کشف بهترین نکات مراقبت از پوست در مورد جدیدترین روش درمان فوری و دائمی پف زیر چشم بخوانید.

1. درمان پف زیر چشم در خانه با قاشق

یکی از ترفند های مورد علاقه ما برای رفع پف چشم از ابزاری استفاده می کند که از قبل در آشپزخانه خود دارید: قاشق. دو قاشق چای خوری تمیز را در فریزر خود بگذارید و در صبح هایی که زیر چشم پف کرده دارید، به سادگی قاشق را چند دقیقه روی چشمان خود فشار دهید. قبل از استفاده از آن در هر ناحیه زیر چشم برای چند دقیقه آن را خیس کنید. به منقبض شدن رگ‌ها و کاهش التهاب در ناحیه چشم کمک می‌کند.

2. از ژل های ضد پف چشم با کافئین استفاده کنید

پف زیر چشم چگونه برطرف میشود؟ کافئین در محصولات مراقبت از پوست نیز به یک ستاره تبدیل شده است. ژل های چشم با مواد فعال مانند کافئین، شیرین بیان و سایر آنتی اکسیدان ها برای درمان پف زیر چشم بسیار مفید هستند. به خصوص اگر قبل از استفاده سرد شوند. سعی کنید یک شبه ژل پف زیر چشم حاوی کافئین مورد علاقه خود را خنک کنید، سپس آنها را صبح هنگام نوشیدن چای استفاده کنید.

3. هیدراته بمانید

هیدراته ماندن برای سلامتی بسیار مهم است، اما یکی از فواید زیبایی هیدراته بودن، کمک به جلوگیری از پف کردگی چشم است. هنگامی که بدن شما کم آب می شود، سعی می کند تمام مایعات باقی مانده را ذخیره کند، که این کار می تواند در ایجاد پف زیر چشم موثر باشد. مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه آب برای مردان 3000 میلی لیتر و برای زنان 2200 میلی لیتر تعیین شده است.

4. کرم دور چشم

چگونه پف چشم را از بین ببریم: روی یک کرم دور چشم عالی سرمایه گذاری کنید و به طور مداوم از آن استفاده کنید

هنگام خرید کرم دور چشم، به دنبال یک کرم مرطوب کننده دور چشم با موادی مانند چای سبز، کافئین، نیاسینامید، پپتیدها و سایر آنتی اکسیدان ها باشید که می تواند به کاهش التهاب و انقباض رگ های خونی برای کاهش پف کمک کند.

نکته اضافه: برای اینکه یک کرم دور چشم کاملاً طبیعی برای تسکین و پف کردن چشم ها باشد، از ژل آلوئه ورا سرد استفاده کنید که دارای خواص ضد التهابی است.

کرم ضد پف و تیرگی دور چشم الی ژن:


5. رول دور چشم غلتکی

ناحیه زیر چشم قسمتی از بدن است که در آن سیستم زهکشی طبیعی ما (سیستم لنفاوی) برای مایعات اضافی ضعیف تر است، برخی از افراد از این ناحیه پوست رنج بیشتری نسبت به دیگران می برند. راه های مختلفی برای انجام [زهکشی] وجود دارد، از جمله رول دور چشم یخی عملکرد دوگانه با کمک به ماساژ و خنک کردن مستقیم ناحیه)، رول دور چشم غلتکی و غیره. با این حال، مالیدن و ماساژ مکرر پوست در این ناحیه می تواند منجر به تغییر رنگ و تشکیل چین و چروک شود.

بیشتر بخوانید: ۸ مدل از بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم

رول های زیر چشم راهی برای ماساژ ملایم ناحیه زیر چشم هستند و اگر به طور منظم استفاده شوند کاملاً مؤثر هستند، فقط فشار زیادی وارد نکنید که باعث التهاب بیشتر می شود.

6. تکنیک ماساژ صورت را امتحان کنید

آیا می دانستید که نحوه استفاده از مرطوب کننده چشم بر وضعیت ناحیه زیر چشم شما تأثیر می گذارد؟ مالیدن کرم یا مرطوب‌کننده روی چشم‌ها می‌تواند باعث پف‌کردن آن‌ها شود. در عوض، سعی کنید به آرامی روی ناحیه چشم‌هایتان ضربه بزنید و پخش کنید تا تخلیه لنفاوی را تشویق کنید.

7. آلرژی

پف‌های اضافی زیر چشم‌ها در آلرژی‌های فصلی یا سایر آلرژی‌ها بسیار رایج است. برای رفع و کاهش حساسیت آلرژیک خود از متخصص پوست کمک بخواهید.

برای مشاوره و ویزیت با یک متخصص پوست با سابقه شما می توانید از سامانه دکتر ساینا استفاده کنید.

+ تحت پوشش بیمه تکمیلی

+ تضمین بازگشت 100% وجه در صورت نارضایتی از مشاوره

+ پشتیبانی ویژه و سریع

پزشک متخصص

دکتر ساینا:


8. بیشتر بخواب

8 تا 10 ساعت خواب در شب برای کمک به کنترل پف کردگی زیر چشم مناسب است.

اگر کم خواب هستید، معمولاً پف زیر یا بالای چشم بدتری تجربه می کنید. یکی از راه حل‌های شگفت‌انگیز درمانی پف زیر چشم که اغلب نادیده گرفته می‌شود، حالت خواب و قرار گیری سر شما است. سعی کنید با یک بالش اضافی سر خود را بالا ببرید و اجازه دهید مایع در شب راحت‌تر تخلیه شود.

9. برای درمان پف زیر چشم به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر درمان های خانگی برای شما کار نمی کند، یک درمان حرفه ای را با یک متخصص پوست تایید شده در نظر بگیرید. بهترین درمان برای شما ممکن است بسته به نگرانی فردی شما متفاوت باشد، اما به طور کلی، بهترین درمان برای پف زیر چشم معمولا میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی است.

دستگاه‌های میکرونیدلینگ فرکانس رادیویی سوزن‌های ریزی را وارد می‌کنند (بعد از استفاده از یک کرم بی‌حس کننده قوی) که بافت پوست را گرم می‌کند، چربی و پف را کاهش می‌دهد و پوست را سفت می‌کند تا سطحی صاف و محکم ایجاد کند. به افراد غیر معتبر اعتماد نکنید و حتما به یک متخصص پوست دارای مجوز مراجعه کنید.

پزشک متخصص

دکتر ساینا:


سوال پرتکرار

چگونه پف زیر چشم را به طور طبیعی کاهش بدیم؟

اعمال دمای خنک – از طریق یک ابزار آرایشی در یخچال یا قاشق – می تواند به کاهش پف بدون استفاده از هیچ محصولی کمک کند.

چه موادی به پف زیر چشم کمک می کند؟

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی کافئین، چای سبز، نیاسینامید، پپتیدها و سایر مواد ضدالتهابی هستند.

بنر آرایشی

بیشتر بخوانید: چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

مرتبط: درمان پف زیر چشم دکتر خیراندیش,پف زیر چشم چگونه برطرف میشود,درمان پف زیر چشم نی نی سایت,درمان پف زیر چشم ارثی,درمان پف زیر چشم از نظر طب سنتی,علت پف زیر چشم اول صبح,درمان پف بالای چشم,درمان پف زیر چشم بعد از کاشت مو,درمان پف زیر چشم با مزوتراپی,درمان پف زیر چشم با فیلر,درمان پف زیر چشم با لیزر,درمان پف زیر چشم بعد از گریه,درمان پف زیر چشم با تزریق ژل,درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق چربی,درمان پف بالای چشم بدون جراحی,برای درمان پف زیر چشم چه باید کرد,برای درمان پف زیر چشم چکار کنیم,پف زیر چشم چگونه درمان میشود,راه درمان پف زیر چشم چیست,درمان قطعی پف زیر چشم خانگی,درمان خانگی پف و گودی زیر چشم,درمان پف زیر چشم با روغن گیاهی,علت پف زیر چشم هنگام بیدار شدن از خواب,درمان ورم زیر چشم بعد از عمل بینی

پیمایش به بالا