معجونی برای جلوگیری از ریزش مو

معجونی برای جلوگیری از ریزش مو

اگر به دنبال معجونی خوشمزه و سالم برای افزایش استحکام و جلوگیری از ریزش مو خود هستید، حتما این دستور تهیه معجون را امتحان کنید! نه تنها فاقد لبنیات و شکر تصفیه شده است، بلکه سرشار از مواد مغذی است که می تواند رشد موی سالم را تقویت کند. برای دانستن معجونی قوی برای ریزش مو، ادامه مطلب را بخوانید.

بیایید نگاهی به این اسموتی قدرتمند برای ریزش مو بیندازیم که از چه ساخته شده است و چقدر برای موهای شما مفید است.

فواید معجون برای ریزش مو

این معجون قدرتمند اساساً فقط ترکیبی از انواع دانه ها است. دانه چیا، دانه کتان، تخمه آفتابگردان، تخم کدو تنبل و دانه نیلوفر آبی همراه با بادام و خرما. دانه های چیا، دانه های کتان، دانه های آفتابگردان، تخم کدو تنبل و دانه های نیلوفر آبی فواید مختلفی برای سلامت مو دارند. در ادامه برخی از خواص عالی هر دانه آورده شده است.

دانه چیا:

این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و آنتی اکسیدان هستند. دانه چیا می تواند به رشد مو کمک کند و شکستگی مو را کاهش دهد. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی روی هستند که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

شما می توانید با دیجی‌کالا دانه چیا را از نزدیک ترین فروشگاه به شما با بهترین قیمت خریداری کنید.

دانه‌های کتان:

دانه‌های کتان منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و لیگنان‌ها هستند که ترکیباتی هستند که سلامت مو را بهبود می‌بخشند. اسیدهای چرب امگا 3 به تغذیه فولیکول های مو، تقویت رشد مو و کاهش التهاب روی پوست سر کمک می کند، در حالی که لیگنان ها به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کنند.

شما می توانید با دیجی‌کالا دانه کتان را از نزدیک ترین فروشگاه به شما با بهترین قیمت خریداری کنید.


دانه آفتابگردان:

دانه‌های آفتابگردان سرشار از ویتامین E (که یک آنتی‌اکسیدان است) می‌باشد که به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. ویتامین E همچنین به بهبود گردش خون پوست سر کمک می کند که می تواند رشد مو را تقویت کند.

شما می توانید با دیجی‌کالا دانه آفتابگردان را از نزدیک ترین فروشگاه به شما با بهترین قیمت خریداری کنید.

تخمه کدو تنبل:

تخم کدو منبع خوبی از روی است که برای حفظ سلامت پوست سر و تقویت رشد مو مهم است. آنها همچنین حاوی آهن هستند که برای رشد موی سالم ضروری است.

شما می توانید با دیجی‌کالا تخم کدو را از نزدیک ترین فروشگاه به شما با بهترین قیمت خریداری کنید.

آجیل روباه:

آجیل روباه یا Fox nuts به اسم پسته دریایی در ایران و ماخانا در هند شناخته شده است و از گل نیلوفر دریایی بدست می آید.

سرشار از پروتئین، آهن و روی است که همگی برای رشد موی سالم مهم هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین B کمپلکس هستند که به حفظ سلامت کلی مو و پوست سر کمک می کند.

بادام و خرما در این معجون برای جلوگیری از ریزش مو نیز فواید خاص خود را دارند. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم آرایشی، بادام منبع عالی بیوتین است که یک ماده مغذی ضروری برای موهای سالم است. خرما سرشار از آهن و ویتامین C است که می تواند به تقویت گردش خون و رشد مو کمک کند.

طرز تهیه معجونی برای جلوگیری از ریزش مو

همانطور که می بینید هر یک از مواد تشکیل دهنده این معجون می تواند برای موهای شما مفید باشد و قطعا ارزش امتحان کردن را دارد! در ادامه نحوه تهیه و ساخت آن آمده است:

مواد مورد نیاز:

  • 2 قاشق غذاخوری دانه چیا
  • 2 قاشق غذاخوری دانه کتان
  • تخمه آفتابگردان 2 قاشق غذاخوری
  • 2 قاشق غذاخوری دانه کدو تنبل
  • 2 قاشق غذاخوری دانه نیلوفر آبی یا ماخانا یا پسته دریایی
  • 2 خرما
  • یک مشت بادام خیس خورده

روش تهیه:

مرحله 1: برای تهیه پودر دانه برای معجون، کافی است دانه ها را در یک تابه خشک کمی تفت دهید تا عطر خود را آزاد کنند.

مرحله 2: سپس، آنها را با استفاده از یک مخلوط کن یا غذاساز پرقدرت به یک پودر خوب تبدیل کنید. این پودر را می توان تا یک ماه در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد، بنابراین می توانید چندین بار معجون را تهیه کنید.

مرحله 3: برای درست کردن خود معجون، با اضافه کردن آب به مخلوط کن شروع کنید. سپس دو پیمانه از پودر دانه را به همراه دو عدد خرما بدون هسته و یک مشت کوچک بادام اضافه کنید.

مرحله 4: همه چیز را با هم مخلوط کنید تا یکدست و کرم رنگ شود، در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید تا به قوام دلخواه خود برسید.

به طور کلی، این معجون مو یک راه خوشمزه و مغذی برای حمایت از سلامت موهای شما است. آن را امتحان کنید و تفاوت آن را برای جلوگیری از ریزش مو ببینید!

بنر تخفیف

بیشتر بخوانید: شامپو بدون سولفات برای ریزش مو

بیشتر بخوانید: معجزه آب پیاز قرمز برای رشد مو

پیمایش به بالا