2 ماسک لب خانگی با طرز تهیه آسان و مفید

ماسک لب خانگی

اگر برای مدت طولانی از یک روتین مراقبت از پوست پیروی می کنید، به احتمال زیاد از قبل یک برنامه مراقبت برای لب خود نیز در نظر گرفته اید. با این حال، با سردتر شدن هوا، پوست شما خشک‌تر می‌شود و روتین فعلی‌تان ممکن است جواب ندهد. اما نگران نباشید، چون ما ماسک‌ های لب خانگی خاصی برای شما داریم که مطمئنا لب‌های شما را ترمیم کرده و آنها را نرم می‌کند.

امروز نگاهی به برخی از بهترین ماسک‌های لب خانگی برای نرمی لب‌ها خواهیم داشت که می‌توانید در خانه خود درست کنید و از خشکی و پوسته شدن مزاحم لب خلاص شوید.

بنر رژ لب

چرا به ماسک لب نیاز دارید؟

مراقبت از لب بخشی ضروری از روتین مراقبت از پوست روزانه ما است زیرا لب ها زودتر از هر قسمت دیگری از صورت شما علائم کم آبی و خشکی را نشان می دهند. از آنجایی که پوست اطراف لب شما نسبت به سایر نواحی حساس تر است، به راحتی می تواند خشک و تحریک شود. علاوه بر این، قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب، آلودگی و گرد و غبار نیز می تواند بر سلامت لب های شما تأثیر بگذارد. برای اطمینان از اینکه لب‌هایتان مانند سایر قسمت‌های صورتتان سالم به نظر می‌رسند، استفاده از ماسک لب برای نرمی لب‌ها ضروری است.

اگر شما هم مانند ما یک متعصب طبیعت هستید و فقط می خواهید از محصولات و مواد طبیعی استفاده کنید، ما برای شما این دو ماسک خانگی لب را در ادامه داریم!

طرز تهیه بهترین ماسک لب خانگی

چندین ماسک لب وجود دارد که می توانید با هدف و مزایای منحصر به فرد خود آنها را امتحان کنید. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیاندازیم که مطمئناً لب های شما را مرطوب و آبرسانی می کنند.

ماسک لب خانگی با شی باتر

کره شی و موم زنبور عسل دو مورد از بهترین مواد مرطوب کننده برای ماسک لب هستند. اینها فوراً لب های شما را مرطوب و هیدراته می کنند و همچنین احتمال عفونت را کاهش می دهند.

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چای خوری شی باتر
  • 1 قاشق چایخوری موم زنبور عسل
  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

نحوه مصرف:

  • در یک قابلمه کوچک، شی باتر و موم زنبور عسل را روی حرارت ملایم ذوب کنید.
  • هنگامی که شی باتر و موم زنبور عسل کاملا ذوب شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و روغن نارگیل را با آن مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود.
  • اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود، سپس آن را روی لب های خود بمالید.
  • اجازه دهید ماسک لب به مدت 5 تا 10 دقیقه روی لب بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید و لب های خود را با حوله خشک کنید.

این ماسک لب را می توان یک یا دو بار در هفته برای کمک به مرطوب کردن و تغذیه لب ها در خانه استفاده کرد. کره شی و موم زنبور عسل به ایجاد یک سد محافظ روی لب ها کمک می کند، در حالی که روغن نارگیل به مرطوب کردن و نرم شدن پوست کمک می کند. همچنین می توانید مواد دیگری مانند روغن های طبیعی یا روغن ویتامین E را به مخلوط اضافه کنید تا خواص مغذی آن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: ماسک لب ورقه ای

ماسک لب خانگی

ماسک لب خانگی با عسل و روغن نارگیل

در اینجا یک دستور العمل ساده برای ماسک لب وجود دارد که می توانید از آن برای مرطوب کردن لب های خود استفاده کنید:

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق چایخوری روغن بادام

طرز تهیه:

  • در یک کاسه کوچک، عسل، روغن نارگیل و روغن بادام را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.
  • مخلوط را روی لب های خود بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند.
  • ماسک لب را با آب ولرم بشویید و از یک پارچه نرم برای خشک کردن لب ها استفاده کنید.

می توانید از این ماسک یک یا دو بار در هفته برای مرطوب کردن و تغذیه لب های خود استفاده کنید. اگر یکی از مواد را ندارید، می توانید آن را با چیزی مشابه جایگزین کنید. به عنوان مثال می توانید به جای روغن بادام از روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که از استفاده از موادی که ممکن است برای پوست شما تحریک کننده باشد خودداری کنید.

این دو ماسک لب خانگی برای لب های نرم است که می توانید امتحان کنید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های طبیعی لب موجود در بازار استفاده کنید که با استفاده از کره شی، ویتامین‌های A و E، روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره ساخته شده‌اند تا لب‌های شما را با استفاده از مواد طبیعی تغذیه و مرطوب کنند. در اینجا تعدادی از ماسک های لب ارائه شده توسط دیجی کالا آورده شده است.


حرف آخر

هوای سرد زمستان، آلودگی و آسیب اشعه ماوراء بنفش می تواند لب های ما را خشک و ناسالم کند. بسیار مهم است که از ماسک های لب خانگی برای تغذیه و هیدراته نگه داشتن لب هایمان استفاده کنیم. همچنین می‌توانید از ماسک‌های ورقه ای موجود در بازار استفاده کنید که طبیعی هستند و به راحتی رطوبت کامل را تضمین می‌کنند.

بنر آرایشی

بیشتر بخوانید: خشکی لب نشانه کمبود کدام ویتامین است ؟

پیمایش به بالا