ماسک دور چشم برای رفع سیاهی در خانه

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی

از آنجایی که ما زمان بیشتری را در خانه می گذرانیم، همه ما به دنبال ترفند های خانگی آسان، سرگرم کننده و مفید برای پوست هستیم. چه سیاهی زیر چشم داشته باشید چه نداشته باشید، این ماسک های بسیار ساده دور چشم برای رفع سیاهی، تسکین پوست ظریف ناحیه چشم، کاهش پف و بازگرداندن زندگی به پوست شما عالی هستند!

در حال حاضر، ممکن است سایر ماسک های مراقبت از پوست طبیعی را دیده باشید که بسیار شبیه به این یکی هستند. با این حال، ما یک ماده ویژه، آلوئه ورا، به مخلوط اضافه کردیم که به آبرسانی و استحکام سطح پوست دور چشم کمک بیشتری می کند.

دور چشم

مواد لازم برای ماسک خانگی

بیشتر این مواد را می توانید در اطراف خانه خود پیدا کنید. با این حال، اگر آنها را در دسترس ندارید، بسیار ارزان هستند و می توان از آنها برای دستور العمل ها و اهداف دیگر استفاده کرد. حتما خیار و آلوئه را در یخچال نگهداری کنید تا خوش طعم و تازه شوند.

نصف خیار را به صورت ورقه ای ببرید. پوست خیار بماند.

نصف فنجان چای سبز ارگانیک

2 قاشق غذاخوری آلوئه ورای تازه (پوست را بردارید).

بسته های پنبه ای ارگانیک

مخلوط کن

کیسه (یا هر چیز دیگری برای نگهداری آنها در فریزر)

نکته: با این مواد 34 جفت ماسک دور چشم برای رفع سیاهی درست شد، پس اگر به تعداد کمتری نیاز دارید با خیال راحت این دستور را نصف کنید!

بیشتر بخوانید: بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم

تهیه ماسک دور چشم برای رفع سیاهی


مرحله 1: همه مواد را آماده کنید.

  • خیار را برش بزنید.
  • مقدار دلخواه آلوئه را به صورت ورقه ای برش دهید و پوست آن را جدا کنید تا “ژله” باقی بماند.
  • چای سبز ارگانیک دم کنید. با خیال راحت برگ های چای را در آن بگذارید.
  • پد های پنبه ای را به صورت نیم دایره برش دهید. همانطور که شروع به ساختن ماسک می کنید، متوجه خواهید شد که به چند عدد نیاز دارید.

مرحله 2: خیار، آلوئه ورا و چای سبز را با هم مخلوط کنید. تا یک اسموتی به دست آید.

مرحله 3: پدهای پنبه را در مخلوط آغشته کنید. در حالی که شکل نیم دایره را حفظ کرده اید، مایع اضافی را فشار دهید. روی یک صفحه یا کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله 4: 4 تا 8 تکه ماسک زیر چشم را در یک کیسه یا ظرف مناسب در فریزر قرار دهید. به مدت 2-3 ساعت در فریزر قرار دهید. در صورت نیاز بیرون آورده و استفاده کنید!

نحوه استفاده: زیر چشم قرار دهید و حدود 12 تا 15 دقیقه بگذارید.

تا زمان استفاده در فریزر نگهداری شود. منجمد نگه داشتن ماسک ها از هرگونه باکتری یا میکروب مضر جلوگیری می کند. فقط یک بار از آنها استفاده کنید و سپس دور بیندازید!

اگر حوصله تهیه ماسک خانگی را ندارید همیشه می توانید ماسک های گیاهی و طبیعی بهداشتی را از فروشگاه هایی مثل دیجی کالا با قیمت مناسب تهیه کنید.


خواص ماسک دور چشم خیار چیست؟

هدف اصلی این ماسک های خانگی طبیعی، آبرسانی دور چشم است. با این حال، برخی از فواید اضافی را دریافت خواهید کرد که پوست شما آن را دوست خواهد داشت.

چای سبز: عصاره چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. به کاهش ظاهر پیری، سلولیت، قرمزی و تورم و بروز جوش‌های سرسیاه، لکه‌ها، پف‌کردگی و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

آلوئه ورا: همه ما می دانیم که آلوورا برای تسکین آفتاب سوختگی دردناک عالی است، اما همچنین با آکنه مبارزه و تبخال را درمان می کند. پوست شما را مرطوب و لایه برداری کرده و حتی به پیشگیری و محو شدن لکه های تیره نیز کمک می کند. برای پوست فوق العاده تسکین دهنده است و به شما احساس طراوت می دهد.

خیار: در حال حاضر هیچ مطالعه علمی در مورد اینکه چگونه خیار روی چشم به طور مستقیم برای پوست مفید است، وجود ندارد، اما این میوه های آبکی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی زیادی هستند (و مطالعات زیادی در مورد آنها وجود دارد!):

سرشار از ویتامین C و اسید فولیک. ویتامین C به تحریک رشد سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند و اسید فولیک آنتی‌اکسیدان‌ها را روی پوست شما تقویت می‌کند تا از محیط‌هایی که می‌توانند باعث پف کردگی یا ظاهر خسته پوست شوند، جلوگیری کند.

بر اساس مطالعه ای، خیار حاوی سطح بالایی از اسید اسکوربیک است. بنابراین ثابت می کند که خیار در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست بسیار قوی است، به این معنی که می تواند یک عامل بالقوه ضد چین و چروک باشد.

این را هم باید ذکر کنیم که پر از آب هستند پس حتما پوست دور چشم آبرسانی می شود!

بنر تخفیف

بیشتر بخوانید: بهترین پچ زیر چشم

بیشتر بخوانید: ماسک عسل برای چروک دور چشم

پیمایش به بالا