طرز استفاده از روغن کرچک برای مو

طرز استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک از دانه کرچک که سرشار از اسید ریسینولئیک است (نوعی اسید چرب شناخته شده برای مبارزه با التهاب) به دست می آید. در این مقاله در مورد طرز استفاده از روغن کرچک برای مو و فواید احتمالی آن بحث می‌شود. همچنین مواردی را که هنگام انتخاب محصول روغن کرچک باید به آن توجه کرد و عوارض جانبی احتمالی را پوشش می دهد.

هیچ علمی برای اثبات این ادعا که روغن کرچک برای مو مفید است وجود ندارد. با این وجود، برخی برای مرطوب کردن پوست، کاهش شوره سر و بهبود صافی، استحکام و درخشندگی مو، این داروی قدیمی طب سنتی را روی پوست سر خود قرار می دهند. برخی می گویند روغن کرچک می تواند به رشد ابروها و مژه ها نیز کمک کند.

دسترسی سریع: فواید روغن کرچک برای مو ؛ طرز استفاده از روغن کرچک برای مو ؛ عوارض روغن کرچک

بنر مو

فواید روغن کرچک برای مو

ادعاهای زیادی در مورد فواید استفاده از روغن کرچک برای موهای شما مطرح شده است. با این حال، شواهد کمی برای حمایت از حکایات وجود دارد که می گویند سلامت و رشد مو را بهبود می بخشد.

در اینجا چند خواص در مورد روغن کرچک و رشد مو وجود دارد:

  • جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد که باعث سلامت موهای سر می شود.
  • استفاده از روغن کرچک فقط یک بار در ماه می تواند رشد مو را تا پنج برابر میزان معمول افزایش دهد.
  • می تواند پوست سر خشک و تحریک شده را مرطوب کند.
  • خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن کرچک می تواند شوره سر را کاهش دهد.
  • می تواند به رشد مو در سایر قسمت های بدن مانند ابروها و مژه ها کمک کند.

برخی افراد ادعا می کنند که فواید روغن کرچک برای مو به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی آن مربوط می شود. آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های سالم بدن جلوگیری می کنند. این فرآیند مخرب استرس اکسیداتیو نامیده می شود و با بسیاری از اثرات سلامتی از جمله ریزش مو مرتبط است.

روغن کرچک همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است. نوعی اسید چرب ضروری که ممکن است باعث رشد مو و کاهش التهاب در فولیکول مو شود.

طرز استفاده از روغن کرچک برای مو

اگر علاقه مند به استفاده از روغن کرچک برای رشد مو هستید، ابتدا سعی کنید فقط چند قطره از روغن را به پوست سر خود بمالید. همچنین می توانید چند قطره دیگر را به قسمت میانی و انتهای موهای خود ماساژ دهید تا از شکستگی و بهبود بافت موهای خود محافظت کنید.

روغن کرچک سنگین و بسیار چسبنده است، به این معنی که پاک کردن آن از موهای شما سخت خواهد بود. بهتر است روغن کرچک را با سایر روغن های طبیعی مانند نارگیل یا جوجوبا رقیق کنید.

رقیق کردن روغن کرچک همچنین می تواند عطر آن را کاهش دهد که بسیاری از مردم آن را ناخوشایند می دانند. یک قسمت از روغن کرچک را با دو قسمت از روغن حامل دیگر مخلوط کنید تا رقیق شود.

بسیاری از متخصصان مراقبت از مو توصیه می کنند از روغن کرچک بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. استفاده مکرر از آن می تواند باعث تجمع و مشکلات بیشتری شود.

روغن کرچک چند ساعت باید روی مو بماند؟

هیچ دستورالعمل دقیقی برای مدت زمان ماندن روغن کرچک روی موهایتان وجود ندارد. با این حال، بدانید که ماندن طولانی مدت آن می تواند مو و پوست سر شما را خشک کند. برای جلوگیری از خشک شدن، روغن کرچک را پس از حدود دو ساعت از موهای خود بشویید.

روغن کرچک تیکا مدل Pure Oil

برند تیکا با قیمت مناسب و بسته بندی خوب روغن هایی کاملا طبیعی مانند کرچک را تولید و عرضه می کند.

روغن کرچک تیکا مدل Pure Oil

مشاهده قیمت و خرید روغن کرچک:


نحوه استفاده از روغن کرچک روی ابرو و مژه ها

اگر می خواهید از روغن کرچک برای ابروها یا مژه های خود استفاده کنید، بسیار مراقب باشید که روغن کرچک وارد چشمان شما نشود.

قبل از اینکه هر محصول جدیدی از جمله روغن کرچک را روی پوست خود قرار دهید، آزمایش پچ انجام دهید. کمی از روغن را روی دست یا صورت خود بریزید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا باعث تحریک یا واکنش آلرژیک می شود.

چند ابزار آرایشی وجود دارد که روش استفاده را آسان‌تر می‌کند: یک برس مژه یا چوب ریمل تمیز و یک برس ابرو.

بیشتر بخوانید: روغن رزماری برای مو

استفاده در ابرو:

  • مطمئن شوید که برس ابروی شما تمیز است. اگر برس ندارید، می توانید از یک گوش پاک کن تمیز نیز استفاده کنید.
  • صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و خشک کنید.
  • مقدار کمی روغن کرچک را در یک فنجان یا کاسه کوچک بریزید.
  • قلم مو را به روغن آغشته کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن چکه کند.
  • برس را روی هر ابرو بکشید تا موها را بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که روغن در چشم شما چکه نمی کند. مقدار روغنی که برای ایجاد یک لایه نازک نیاز دارید به میزان ضخامت ابروهای شما بستگی دارد. (اگر ابروهای شما نازک هستند، ممکن است به مقدار زیادی نیاز نداشته باشید.)
  • شما می توانید تصمیم بگیرید که چه مدت می خواهید روغن کرچک روی مژه هایتان بماند. اگر این کار را به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی خود انجام می دهید، ممکن است آن را برای چند ساعت نگه دارید.
  • وقتی زمان برداشتن روغن فرا رسید، صورت خود را مانند حالت عادی بشویید (مثلاً زیر دوش یا با آب گرم و یک پاک کننده ملایم).

اگر پوست اطراف چشم و ابروهای شما تحریک می شود، روغن کرچک را فورا بشویید. اگر روغن در چشمانتان افتاد، نترسید. چشمان خود را با آب تمیز بشویید.

استفاده در مژه:

  • مطمئن شوید که برس مژه یا چوب ریمل شما تمیز است.
  • صورت خود را به آرامی تمیز کرده و خشک کنید.
  • مقدار کمی روغن کرچک را در یک فنجان یا ظرف بریزید.
  • قلم مو را به روغن آغشته کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن چکه کند.
  • همانطور که ریمل را انجام می دهید با احتیاط روی مژه های بالا و پایین خود بمالید. مراقب باشید که روغن وارد چشمان شما نشود.
  • هیچ قانون سختی در مورد مدت زمان ماندن روغن کرچک روی مژه ها وجود ندارد. اگر قبلاً از آن برای موهای خود استفاده کرده اید، از آن به عنوان راهنمای خود استفاده کنید. به طور کلی، می توانید روغن را از چند ساعت تا یک شب روی پوست بگذارید. فقط قبل از استفاده هر گونه لوازم آرایشی حتما آن را بشویید.
  • هنگامی که برای پاک کردن روغن آماده شدید، صورت خود را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید.

دنبال چه محصولی باشیم

هنگامی که در حال خرید روغن کرچک هستید، ممکن است برخی از محصولات را مشاهده کنید که روی برچسب آنها عبارت “فشار سرد” نوشته شده است. فشار سرد به این معنی است که دانه های کرچک بدون استفاده از گرما یا مواد شیمیایی خشن در روغن فشرده شده اند. بسیاری از مردم می گویند که روغن های فشرده سرد بهترین کیفیت و غنی تر از روغن های فرآوری شده با گرما هستند.

یکی از محبوب ترین محصولات روغن کرچک برای مراقبت از پوست و مو، روغن کرچک وییولت است. این روغن با دانه‌های کرچک تهیه می‌شود.

روغن وییولت مدل کرچک

مشاهده قیمت روغن کرچک ویولت:


عوارض روغن کرچک برای مو

این نگرانی وجود دارد که استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان مو ممکن است منجر به نمد حاد مو شود – یک اختلال نادر که در آن مو به یک توده سخت درهم می‌رود. از آنجایی که این وضعیت غیرقابل برگشت است، تنها راه حل این است که موهای آسیب دیده را کوتاه کنید.

مصرف مقادیر زیاد روغن کرچک نیز می تواند مضر باشد. در حالی که روغن کرچک را روی موهای خود می‌مالید، نباید این عوارض را ایجاد کند. با این حال، باید مطمئن شوید که شما یا دیگران در خانه تان به طور تصادفی روغن کرچک را نبلعید.

عوارض مصرف (بلعیدن ، خوردن) روغن کرچک عبارتند از:

  • گرفتگی شکم
  • اسهال
  • سرگیجه
  • غش کردن
  • توهمات
  • حالت تهوع
  • تنگی نفس و درد قفسه سینه
  • بثورات پوستی
  • سفتی گلو

احتیاط و نگرانی ها

روغن کرچک می تواند لباس ها و حوله های شما را لکه دار کند. پوشاندن سر با کلاه دوش، تی شرت کهنه یا حوله تا زمان شستن موهایتان، به جلوگیری از چکیدن روغن روی لباس یا سایر وسایل کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که موهای شما ممکن است برای پاک کردن کامل روغن کرچک به دو بار شامپو نیاز داشته باشد.

اگر به فکر استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان برای ریزش مو هستید، به یاد داشته باشید که ریزش مو می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد. قبل از اینکه سعی کنید آن را در خانه درمان کنید، اگر متوجه ریزش موی غیرقابل توجیه شدید، با پزشک خود صحبت کنید.

بنر خرید قسطی

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای تقویت مژه و ابرو چیست؟

مرتبط: طرز,نحوه,روش,طریقه,بهترین روش,استفاده از روغن کرچک برای مو,موخوره,نی نی سایت,موی سر,و مژه,روغن كرچك براي مو,

پیمایش به بالا