روغن سیر سیاه برای مو

روغن سیر سیاه برای مو

سیر سیاه نسخه تخمیر شده سیر معمولی یک ماده معجزه آسا است که حاوی بیش از 200 فایده برای بدن است. یکی از جدیدترین ترفند ها در جامعه سلامت استفاده از روغن سیر سیاه برای رشد مو است. سیر سیاه که منبع انرژی، ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی است، به عنوان عصاره در شامپوها و کرم ها نیز استفاده می شود و به محصولاتی که در آنها استفاده می شود، فواید سلامتی می بخشد. بنابراین، روغن سیر سیاه چیست و چگونه کار می کند؟

دسترسی سریع: سیر سیاه چیست؟ ؛ فواید روغن سیر سیاه ؛ عوارض روغن سیر سیاه

بنر مو

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه شکل فرآوری شده سیر معمولی است. البته این فرآیند یک فرآیند خشک کردن طبیعی است. سیر در شرایط رطوبتی بهینه خشک می شود به سیر سیاه تبدیل می شود و ارزش آن بسیار افزایش می یابد. سیر سیاه که در غذاهای آسیایی بسیار معروف است و در کشورهای اروپایی از اهمیت بالایی برخوردار است، اثر خاصی در برابر سرطان دارد و پس از تخمیر سطح کلسترول را کاهش می دهد. سیرهای سیاه دو برابر سیر سفید و معمولی تاثیر دارد و دو برابر بیشتر آنتی اکسیدان دارد.

روغن سیر سیاه

سیر یک غذای شناخته شده است که اعتقاد بر این است که فواید زیادی برای پوست، مو و ناخن دارد. فواید روغن سیر سیاه برای سلامتی فقط به پوست سر محدود نمی شود. روغن سیر سیاه برای کل سر، از جمله ریشه مو مفید است.

روغن سیاه دانه و روغن سیر دو ماده طبیعی دیگر هستند که با هم برای تقویت رشد مو کار می کنند. این مواد در ترکیب با روغن سیر سیاه به بهبود گردش خون کمک می کنند که به تغذیه فولیکول های مو و رشد سریعتر کمک می کند.

بیشتر بخوانید: روغن رزماری برای مو

فواید روغن سیر سیاه برای رشد مو چیست؟

سیر سرشار از ویتامین است. حاوی مواد مغذی زیادی است و از زمان های قدیم به عنوان دارو استفاده می شده است.

اجازه دهید برخی از موثرترین فواید روغن سیر سیاه بر روی مو و پوست سر شما را توضیح دهیم.

  • روغن سیر سیاه می تواند با افزایش تولید کراتینوسیت ها، که سلول هایی هستند که به ایجاد مو کمک می کنند، به رشد مو کمک کند.
  • روغن سیر سیاه می تواند التهاب پوست سر را کاهش دهد، که می تواند به کاهش ریزش مو و رشد مو کمک کند.
  • روغن سیر سیاه می تواند خاصیت ارتجاعی پوست سر را بهبود بخشد و آن را سالم نگه دارد و از ریزش مو جلوگیری یا کاهش دهد.
  • روغن سیر سیاه می تواند باکتری ها و قارچ هایی را که باعث مشکلات پوستی سر (مانند شوره سر) را از بین ببرد، که هر دو از دلایل ریزش مو هستند.
  • در نهایت، روغن سیر سیاه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش علائم بیماری های پوستی مختلف مانند اگزما و پسوریازیس که هر دو با افزایش ریزش مو مرتبط هستند، کمک کند.

سرم مو سیر سیاه لاکچری کوین

لاکچری کوین تحت لیسانس فرانسه محصولات با کیفیتی را در ایران عرضه می کند. احتمالا تبلیغات محصولات آرایشی این برند معروف را از زبان بلاگر های ایرانی شنیدید. اما سرم سیر سیاه این برند نیز کیفیت بالایی دارد.

سرم مو سیر سیاه لاکچری کوین

مشاهده قیمت و خرید سرم سیر سیاه مو:


چگونه از روغن سیر سیاه برای رشد مو استفاده کنیم؟

  • چند قطره اسانس سیر سیاه را به موها و پوست سر خود بمالید.
  • برای چند دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • پس از گذشت 30 دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.
  • برای بهترین نتیجه باید هر دو روز یکبار انجام شود.
  • برای کسانی که نگران موهای خود هستند توصیه می شود. بسیار مهم است که به طور منظم از آن استفاده کنید.

عوارض روغن سیر سیاه

خوردن بیش از حد سیر ممکن است عواقب منفی اجتناب ناپذیری داشته باشد. در مورد اثرات سیر بر روی مو، اطلاعات محدودی وجود دارد.

با این حال، طبق برخی داده‌های حکایتی، افرادی که پوست حساسی دارند باید از زدن خمیر سیر خام مستقیماً روی پوست سر خود اجتناب کنند زیرا ممکن است باعث ناراحتی شود. بوی بدن، بی نظمی، مشکلات معده و سوزش سر دل از عوارض جانبی احتمالی هستند.

حرف آخر

روغن سیر سیاه یک راه عالی برای تقویت رشد مو است. این روغن از سیری ساخته شده است که با استفاده از یک فرآیند منحصر به فرد سیاه شده است. این باعث جذب بیشتر سیر می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بنر آرایشی

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای تقویت مژه و ابرو

پیمایش به بالا