روغن رزماری برای مو

روغن رزماری برای مو

استفاده از روغن رزماری برای رشد مو به عنوان یک ترند تیک تاکی در سال گذشته منفجر شد. نزدیک به یک میلیارد نفر در اپلیکیشن های اجتماعی، توصیه‌های گیج‌کننده ای درباره فواید عصاره رزماری برای مو را تماشا کرده‌اند.

روغن مو به‌عنوان ماده‌ای که باید در روتین مراقبت از مو داشته باشید، مورد توجه قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این روغن‌ها دارای فواید مختلفی هستند، از تقویت مو و جلوگیری از موخوره گرفته تا محافظت در برابر آسیب گرما و حتی تقویت رشد مو.

روغن رزماری یکی از روغن‌هایی است که همه این فواید شگفت انگیز را بصورت یکجا به موی شما هدیه می‌دهد. به گفته بسیاری از کاربران تیک تاک، آنها رشد موی خود را با سرعت بی سابقه و تفاوت قابل توجه ای در طول تنها سه هفته تجربه کردنند.

دسترسی سریع: فواید روغن رزماری ؛ طرز استفاده روغن رزماری برای مو ؛ عوارض روغن رزماری

بنر مو

فواید روغن رزماری برای مو

کنترل شوره سر: توانایی روغن رزماری در محدود کردن التهاب و تحریک پوست نیز به کاهش شوره سر (درماتیت سبورئیک) کمک می کند. این به آرام شدن پوست سر شما کمک می کند، که مطمئناً به شوره سر کمک می کند.

جلوگیری از سفیدی زودرس: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه رزماری می تواند به کاهش استرس کمک کند، که نشان داده است موها را خاکستری و سفید می کند. این یک مزیت عالی است، اما باید مطالعات بیشتری برای تعیین تأثیر آن انجام شود.

آیا به رشد مجدد مو کمک می‌کند؟

پاسخ مثبت و شواهد علمی پشت آن وجود دارد.

محققان دریافتند که روغن رزماری به اندازه ماینوکسیدیل، دارویی که بیشتر به نام Rogaine شناخته می شود، در تشویق رشد مجدد مو موثر است. مطالعه سال 2015 بر روی افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه یا طاسی الگوی زنانه) متمرکز بود.

استفاده از روغن رزماری به جای ماینوکسیدیل همچنین منجر به مشکلات کمتری با خارش پوست سر در معاینات سه ماهه و شش ماهه شد.

این مطالعه توجه مردم و شرکت ها را برای استفاده روغن رزماری برای رشد مو جذب کرد. پس از آن در محصولات بدون نسخه نیز بسیار رایج شد.

مطالعه سال 2015 بر اساس یافته‌های سال‌های 2013 و 2010 بود که به پتانسیل رزماری برای مبارزه با ریزش مو اشاره کرد.

چرا روغن رزماری هنگامی که به عنوان یک عصاره بسیار غلیظ روی پوست سر مالیده می شود عالی عمل می کند؟ بخش اعظم این اعتبار به اسید کارنوزیک، یک ترکیب شیمیایی فنلی در گیاه اختصاص دارد.

اسید کارنوزیک دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به جوانسازی اعصاب و بافت آسیب دیده در بدن شما کمک کند. استفاده از آن بر روی پوست سر، محیطی را ایجاد می کند که موهای شما می توانند رشد کنند.

اگر جریان خون را در پوست سر افزایش دهید، مواد مغذی لازم برای موهایتان را تهیه می‌کنید تا باعث ریزش کمتر، رشد بیشتر و سلامت مو شوند.

پیشنهاد: گیاه قانون از برند های معتبر تولید روغن های گیاهی برای مو و بدن می باشد. این محصول با کیفیت حتی برای ابرو هم استفاده می‌شود و شما می توانید از دیجی کالا با بهترین قیمت روغن رزماری گیاه قانون را تهیه کنید.

روغن رزماری برای مو

قیمت و خرید روغن رزماری گیاه قانون:


طرز استفاده روغن رزماری برای مو

برای تهیه و استفاده روغن رزماری برای مو، دو قاشق غذاخوری از روغن حامل انتخابی خود را (جوجوبا توصیه می‌شود) با دو تا سه قطره روغن رزماری مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر بمالید و بعد از یک ساعت شستشو کنید.

می توانید از روغن رزماری به تنهایی استفاده کنید یا یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا آرگان برای رقیق کردن آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی آن را رقیق می کنید، ممکن است مزایای روغن رزماری را کاهش دهید، زیرا مقدار روغن رزماری را به حداقل می رسانید.

بهترین راه برای استفاده از روغن رزماری برای حفظ مو و پوست سر، مالیدن ملایم سرم روی پوست سر و ماساژ آن در سراسر مو است. مقدار روغن رزماری که مستقیماً روی موها استفاده می شود بسته به تراکم موی فرد متفاوت است.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از روغن کرچک برای مو

مدت زمان استفاده از روغن رزماری برای مو

دو یا سه بار در هفته مستقیما روی پوست سر بمالید و به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید تا به افزایش جریان خون و جذب کمک کند.

به یاد داشته باشید که روغن رزماری حاوی اسیدهای چرب است، بنابراین بهتر است از آن به صورت محافظه کارانه استفاده کنید تا پوست سر چرب و موهای چرب نداشته باشید.

پیشنهاد: برند دکترتی یکی دیگر از مارک های با کیفیت بازار در تولید روغن های گیاهی مانند رزماری برای مو است. شما می توانید این محصول با کیفیت را از دیجی کالا با بهترین قیمت تهیه کنید.

روغن رزماری برای مو

قیمت و خرید روغن رزماری دکترتی:


آیا نوع موی شما تفاوتی ایجاد می کند؟

موهای زبر ممکن است بهتر بتوانند با استفاده از روغن رزماری مقابله کنند. اما افرادی که موهای ظریف‌تری دارند ممکن است که استفاده از این محصول باعث چرب یا سنگین شدن موها شود.

همه می‌توانند از روغن رزماری استفاده کنند، اما تعداد دفعات استفاده از آن را بسته به نوع موی خود تغییر دهید. برای برخی از افراد استفاده روزانه و برای دیگران یک یا دو بار در هفته بهترین کارایی را دارد.

آیا استفاده از روغن رزماری عوارض جانبی دارد؟

اگرچه استفاده از آن نسبتاً بی خطر است، اما اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید (شیر مادر) روغن رزماری توصیه نمی شود. برچسب های هشدار دهنده روی برخی محصولات 100% رزماری هشدار می دهند که استفاده از آن می تواند روی جنین تأثیر بگذارد یا منجر به سقط جنین شود.

حرف اخر

اگر با ریزش مو مواجه هستید، روغن رزماری می تواند کمک کند.

شما باید واقع بین باشید. اگر بیش از 20 سال ریزش مو دارید، انتظار نداشته باشید که رزماری معجزه کند. اگر ریزش موی شما تازه شروع شده باشد، باعث کاهش ریزش مو می‌شود اما میزان بهبودی برای هر فرد متغیر است.

بنر خرید قسطی

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای تقویت مژه و ابرو چیست؟

مرتبط: برای مو خشک,برای مو کودکان,برای مو قیمت,خاصیت روغن,طبع روغن رزماری,مو خواص,مو دیجی کالا,مو نی نی سایت,ساقه مو,ریشه مو,ریزش مو,تقویت مو,مو خوبه,مو خرید,مو سر,پرپشتی مو

پیمایش به بالا