درمان قطعی چروک دور چشم خانگی و پزشکی

درمان قطعی چروک دور چشم خانگی و پزشکی

با افزایش سن، بدن ما دستخوش تغییرات بی شماری می شود و بارزترین آنها تغییرات در پوست ما است. خطوط ریز و چروک های دور چشم کاملا طبیعی هستند، اما راه هایی برای مدیریت و کاهش ظاهر آن ها وجود دارد تا ظاهری درخشان و جوان تر داشته باشید. پوست ظریف و نازک اطراف چشم‌ها بسیار آسیب‌پذیر است و خطوط و چین‌ اطراف چشم واقعاً می‌توانند آزار دهنده باشند و ظاهر چهره شما را تغییر دهند. بنابراین بیایید در مورد گزینه های درمان قطعی چروک دور چشم خانگی صحبت کنیم.

علت چروک دور چشم

چین و چروک های چشم می توانند دلایل مختلفی داشته باشند ما در اینجا به رایج ترین آنها می پردازیم و همچنین راه هایی برای کاهش آن ارائه می دهیم.

دانستن اینکه چه چیزی باعث چروک دور چشم می شود به ما کمک می کند تا بهتر با آنها مقابله کنیم و احتمالاً آنها را درمان کنیم. بیایید به برخی از دلایل رایج چین و چروک زیر چشم نگاه کنیم:

1. اگر پوست اطراف چشم شما خشک است، این می تواند خطوط ریز و چین و چروک را تقویت کند. خوشبختانه، یک کرم دور چشم یا یک سرم مرطوب کننده می تواند آبرسانی دور چشم و حجیم شدن پوست را بهبود بخشد و خطوط اطراف چشم از جمله چین و چروک های زیر چشم را به حداقل برساند.

2. اشعه UV یا اشعه ماوراء بنفش با شکستن کلاژن شروع به کار می کند و از آنجایی که کلاژن داربست پوست شما است، بدون آن، پوست شما می تواند افتادگی داشته باشد و با خطوط عمیق چروک شود. علاوه بر این، محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش تنها به معنای جلوگیری از چین و چروک نیست، بلکه سپری در برابر سرطان های پوست مانند ملانوم است. از استفاده یک ضد آفتاب با SPF بالا غافل نشوید!

3. پوست اطراف چشم نازک تر از بقیه پوست صورت است و خون زیادی در زیر سطح پوست وجود دارد. در نتیجه، پوست در اینجا زودتر شروع به پیر شدن می‌کند.

4. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و بازسازی سلولی کند می شود. همه اینها بخشی از روند پیری است، اما ما می‌توانیم آن را با روتین مراقبت از پوست مناسب برای درمان قطعی چین و چروک دور چشم به صورتی خانگی یا با راهکار های پزشکی مدیریت کنیم.

درمان قطعی چروک دور چشم خانگی و پزشکی

هیچ راهی برای جلوگیری کامل از چین و چروک زیر چشم وجود ندارد، و همچنین هیچ راهی برای خلاص شدن از شر خطوط ریز شما وجود ندارد، زیرا همه ما انسان هایی زنده هستیم. ولی! می توانید از محصولات و عادات خوب برای کمک به کم شدن چین و چروک های خود استفاده کنید و همچنین به کاهش سرعت تشکیل خطوط آینده کمک کنید. با این گفته، اجازه دهید در ادامه راهکار های درمانی را به شما معرفی کنیم:

1. از کرم دور چشم مرطوب کننده استفاده کنید

آیا کرم دور چشم کاملا ضروری است؟ نه، کرم صورت شما به تنهایی کار آبرسانی را انجام می دهد. اما آیا کرم دور چشم می تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک کند؟ آره! بسته به فرمول، یک کرم دور چشم آبرسان قوی می تواند به طور موقت به پر کردن خطوط دور چشم شما کمک کند. دو ماده مهم که باید در کرم زیر چشم خود به دنبال آن باشید عبارتند از اسید هیالورونیک (برای آبرسانی و حجیم کردن) و پپتیدها (برای کمک به افزایش تولید کلاژن و منجر به سفت‌تر شدن پوست).

یکی از محصولات پیشنهادی ما کرم دور چشم لافارر که حاوی کافئین و پپتید های موثر است به کاهش پف و چروک دور چشم شما کمک می‌کند.

درمان قطعی چروک دور چشم لافارر

مشاهده قیمت و خرید کرم لافارر:


2. ویتامین C را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

تقریباً همه (به غیر از آنهایی که پوست بیش از حد حساس دارند) می توانند و باید از سرم ویتامین C استفاده کنند. به گفته متخصصین پوست، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد آسیب رسان که باعث ایجاد چین و چروک زیر چشم می شوند، محافظت می کند.

پوست شما در تمام طول روز با رادیکال های آزاد برخورد می کند ( آلودگی، اشعه ماوراء بنفش، دود و غیره)، اما ویتامین C به پراکندگی و خنثی کردن رادیکال های آزاد قبل از اینکه آسیب بزرگی وارد کند، کمک می کند.

پیشنهاد: سرم دور چشم ویتالیر مدل ویتامین C یک انتخاب مناسب برای کسانی که این ویتامین شگفت انگیز را به روتین مراقبت پوست خود اضافه کردند.

سرم دور چشم ویتالیر مدل ویتامین C

مشاهده قیمت و خرید سرم ویتالیر:


3. هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

اگر هر روز از ضد آفتاب استفاده نکنید، سریع‌تر با چین و چروک آشنا خواهید داشت. این یه حقیقته. اشعه ماوراء بنفش به طور قانونی کلاژن و الاستین را در پوست شما از بین می برد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل اصلی پیری پوست از جمله خطوط ریز، چین و چروک دور چشم است. استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 در طول روتین مراقبت از پوست، کمک زیادی به جلوگیری از خطوط ریز اطراف چشم می‌کند.

پیشنهاد: کرم ضد آفتاب بدون رنگ SPF50 پریم از پوست صورت شما در مقابل اشعه های مضر UVA، UVB، IR محافظت می‌کند.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ SPF50 پریم

مشاهده قیمت و خرید ضد آفتاب پریم:


4. رتینول

رتینول (مشتق شده از ویتامین A) قهرمان پیشگیری از چین و چروک دور چشم و حمایت از پوست صاف تر است. با افزایش تولید کلاژن، روند پیری را کند می کند. در نتیجه پوستی صاف، حجیم و جوان تر خواهید داشت.

فقط به یاد داشته باشید که پوست اطراف چشم شما فوق العاده حساس است، به همین دلیل است که اغلب بهتر است به جای رتینول از فرمول رتینول تمام صورت که کمی مرطوب کننده تر است (مانند کرم ضد پیری یا رتینول برای پوست های حساس) استفاده کنید.

اما، اگر ترجیح می‌دهید از کرم دور چشم استفاده کنید، به تدریج این کار را انجام دهید: یک شب در هفته به مدت یک هفته، سپس دو شب در هفته به مدت دو هفته، سپس سه شب در هفته به مدت سه هفته. اگر پوست شما بتواند آن را تحمل کند تا یک شب در میان افزایش می یابد.

5. ماسک های زیر چشم را امتحان کنید

ماسک های چشم فقط یک وسیله جانبی سرگرم کننده برای مراقبت از پوست نیستند. آنها همچنین به طور نامحسوس (موقت) ظاهر چین و چروک و خطوط زیر چشم شما را کاهش می دهند. به دنبال ماسک‌هایی برای دور چشم باشید که حاوی اسید هیالورونیک (برای پر کردن خطوط شما) و پپتیدها (که به تولید کلاژن کمک می‌کنند).

پیشنهاد: ماسک زیر چشم وی اچ آ مدل هیالورونیک اسید حاوی عصاره طبیعی کلاژن یک محصول با کیفیت برای انواع پوست چرب یا خشک و معمولی است.

ماسک زیر چشم وی اچ آ

مشاهده قیمت و خرید ماسک زیر چشم وی اچ آ:


6. با پوست خود مهربان باشید

در مقایسه با پوست صورت و بدن، پوست اطراف چشم شما فوق‌العاده ظریف است، به همین دلیل ضروری است که محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را به آرامی بمالید و یا پاک کنید. زمانی که این کار را هر روز به مدت چند سال تکرار کنید. سپس شاهد چین و چروک آزار دهنده دور چشم خواهید بود.

سعی کنید هنگام استفاده از محصولات زیر چشم از انگشتان حلقه خود (که کمترین فشار را وارد می کنند) استفاده کنید و عادت کنید که فرمول ها را به پوست خود به صورت ضربه ای آرام بزنید و از مالدین پرهیز کنید.

7. روی یک روبالشتی ابریشمی بخوابید

این روبالشتی ها باعث تحریک کمتر، برای آلرژی و پوست شما بهتر و راحت تر هستند. بله، باور کنید یا نه، اصطکاک روبالشی نخی روی صورت شما به مرور زمان باعث ایجاد خطوط و چین و چروک می‌شود. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید «زیرا حرکت پوست بدون گیر کردن روی ابریشم آسان‌تر است».

روبالشتی های ابریشمی (و به طور کلی الیاف ابریشم) برای افرادی که با آلرژی سروکار دارند نیز عالی هستند، زیرا ابریشم یک محافظ طبیعی در برابر محرک های معمول پوست مانند گرد و غبار است. تحریک کمتر به معنای یک سد پوستی سالم و دارای چین و چروک کمتر است. و از آنجایی که روبالشی‌های ابریشمی کمتر از پنبه جذب کننده هستند، «روغن‌های طبیعی صورت شما را از بین نمی‌برند»، «که به مرطوب نگه داشتن پوست در طول شب کمک می‌کند.»

پیشنهاد: انواع روبالشتی های ابریشمی با کیفیت را با قیمت مناسب می‌توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تهیه کنید.


8. میکرونیدلینگ پی آر پی

میکرونیدلینگ روشی است که در آن از سوزن های بسیار کوچک برای ایجاد پارگی های میکروسکوپی در سطح پوست برای تحریک چرخه ترمیم پوست استفاده می شود. خیلی دردناک نیست و نتایج بسیار خوبی به همراه دارد.

پس میکرونیدلینگ پی آر پی چیست؟ نسخه تقویت شده و موثرتر میکرونیدلینگ کلاسیک. میکرونیدلینگ پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) پوست شما را با سوزن های بسیار کوچک و پلاکت های خون و فاکتورهای رشد خود سوراخ می کند تا به طور جدی کلاژن شما را تقویت کند. در نتیجه میکرونیدلینگ می تواند درمان قطعی چروک دور چشم شما باشد.

9. درمان قطعی چروک دور چشم با لیزر

لیزرهای لایه بردار یکی از موثرترین درمان ها برای صاف کردن چین و چروک و خطوط ریز دور چشم است. لیزرهای بازسازی کننده برای تحریک تولید کلاژن در پوست شما کار می کنند، اما در دو گروه شدت مجزا قرار می گیرند: فرسایشی و غیر فرسایشی. در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:

درمان های لیزر ابلیتیو:

لیزرهای ابلیتیو (مانند لیزر CO2/دی اکسید کربن و لیزر YAG) برای کسانی که چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق دارند و می خواهند نتایج را تنها پس از یک جلسه ببینند، بهترین هستند. لیزرهای ابلیتیو، که به عنوان لیزرهای زخمی نیز شناخته می شوند، با هدف قرار دادن مولکول های آب در بافت پوست شما کار می کنند تا گاز ایجاد کنند و سلول های پوست شما را تبخیر کنند و در نهایت لایه بالایی پوست شما را از بین ببرند. به عبارت دیگر، لیزرهای فرسایشی کاملاً به معنای واقعی کلمه پوست شما را مجدداً نمایان می‌کنند. به همین دلیل است که آنها شدیدتر و دردناک‌تر هستند (حتی اگر بی‌حس می‌شوید).

بهبودی سریع نیست: پوست شما حداقل یک هفته طول می کشد تا بهبود یابد و در حین بهبودی، پوست شما فوق العاده پوسته پوسته و ملتهب به نظر می رسد. اما نتیجه نهایی “شگفت انگیز” است.

بیشتر بخوانید: 9 مدل از بهترین کرم دور چشم برای پف و چروک

لیزر درمانی غیر فرسایشی:

لیزرهای غیر فرسایشی(مانند IPL/نور پالسی شدید)، نسبت به درمان‌های فرسایشی بسیار کمتر تهاجمی هستند. به جای برداشتن اپیدرم (لایه بالایی پوست)، کلاژن را با پرتاب گرما به پوست شما تحریک می کنند تا آن را بازسازی کنند، نه تبخیر آن. معایب؟ نتایج فوق العاده قابل توجه نخواهند بود و ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشید. جوانب مثبت؟ بهبودی سریع است.

10. داروهای تزریقی

مواد تزریقی می‌توانند گزینه‌ای عالی برای بیمارانی باشند که از خطوط ظریف و چین‌ و چروک‌ دور چشم ناراضی هستند. به عنوان مثال از تزریق بوتاکس برای شل کردن ماهیچه‌های درگیر با پنجه کلاغی استفاده می‌شود که به کاهش چین و چروک‌ها برای ظاهری صاف‌تر کمک می‌کند. سپس، از پرکننده‌های اسید هیالورونیک برای پر کردن نقاط توخالی که زیر چشم را تیره‌تر و خسته‌تر می‌کنند، استفاده می‌شود.

این به این معنی نیست که متخصص پوست شما هر دو مورد را برای شما پیشنهاد خواهد کرد (هر ناحیه زیر چشم منحصر به فرد است و شما در مورد بهترین گزینه با پزشک خود مشورت خواهید کرد)

پزشک متخصص

دکتر ساینا:


11. غذاهای مورد علاقه شما

اگر واقعاً به رفع چین و چروک زیر چشم خود فکر می‌کنید، ارزش این را دارد که بدانید غذاهایی که می خورید چگونه می توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند. مصرف زیاد الکل، شکر و کربوهیدرات های فرآوری شده می تواند بیشترین تاثیر را روی پوست شما بگذارد.

به طور خلاصه، شکر (مانند شکر معمولی و شکری که از کربوهیدرات های فرآوری شده به دست می آید) در واقع می تواند به سلول های پوست شما از درون آسیب برساند.

پس از اینکه الکل وارد بدن شما می‌شود، به چیزی به نام استالدئید تجزیه می‌شود. یک ترکیب شیمیایی که باعث کم‌آبی، التهاب و بدتر از همه: رادیکال‌های آزاد که به DNA شما آسیب می‌رسانند. این رادیکال‌های آزاد مانند تأثیر قندها بر سلول‌های شما، می‌توانند فیبرهای کلاژن مورد نیاز پوست شما را بشکنند و هر چه بیشتر آن را مصرف کنید منجر به ایجاد خطوط، چین و چروک و هیپرپیگمانتاسیون می‌شود.

12. چکاپ سالیانه پوست

در عرض 365 روز تغییرات زیادی در پوست شما وجود دارد، از محصولات مراقبت از پوست گرفته تا سلامت روان و سلامت جسمانی شما، همه اینها می توانند بر چین و چروک زیر چشم شما تأثیر بگذارند. بنابراین، اگر از آخرین باری که به متخصص پوست مراجعه کرده‌اید، بیش از یک سال گذشته باشد (امیدوارم که اینطور نیست)، پس وقت آن است که یک وقت ملاقات بگیرید.

پزشک متخصص

دکتر ساینا:


بیشتر بخوانید: بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم

مرتبط: درمان قطعی چروک دور چشم نی نی سایت,درمان قطعی چروک دور چشم با جراحی,درمان قطعی چین و چروک دور چشم,

پیمایش به بالا