5 درمان خانگی جوش پوست سر

جوش کف سر

آیا برجستگی های ریز روی پوست سر خود را احساس کرده اید؟ خوب، اینها جوش های پوست کف سر هستند که شما احساس می کنید و ما می دانیم که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. شانه کردن و حالت دادن به موهایتان را بسیار دشوار می کند زیرا پوست سر شما در بیشتر مواقع احساس خارش و درد می کند. ما پنج درمان خانگی ساده برای جوش پوست کف سر را فهرست کرده ایم که می توانید برای خلاص شدن از شر جوش سر امتحان کنید. آنها را در ادامه بررسی کنید…

علت جوش پوست سر چیست؟

جوش پوست سر یکی از مشکلات پوستی است که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید. در ادامه به بررسی علل این مشکل پوستی پرداخته خواهد شد.

1. افزایش تولید چربی پوست

افزایش تولید چربی پوست از علت‌های اصلی جوش پوست سر است. در برخی از افراد، بافت پوست سر دچار افزایش تولید چربی می‌شود که باعث انسداد منافذ غدد چربی می‌شود. این انسدادها سبب جمع شدن باکتری‌ها می‌شود که به دنبال آن باعث ایجاد جوش می‌شود.

2. استفاده از محصولات پوستی نامناسب

استفاده از محصولات پوستی نامناسب می‌تواند باعث ایجاد جوش در پوست سر شود. برخی از محصولات شامل اسپری‌های حجم دهنده، ژل‌های زیر برگی، شامپوهای ضد شوره، مواد شوینده قوی و غیره می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و التهاب در پوست سر شوند.

بنر مو

3. استفاده از محصولات غذایی ناسالم

مصرف مواد غذایی ناسالم نیز یک عامل مهم در ایجاد جوش پوست سر است. مصرف مواد غذایی پرچربی، شیرینی‌های قندی، نوشابه‌های گازدار و غذاهای پرچرب و چربی‌دار می‌تواند باعث ایجاد افزایش تولید چربی پوست شود که در نتیجه می‌تواند باعث ایجاد جوش پوست سر شود.

بیشتر بخوانید: ۶ شامپو مناسب برای جوش کف سر

4. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی نیز می‌تواند باعث ایجاد جوش در پوست سر شود. این تغییرات ممکن است در دوران بلوغ، دوران بارداری، دوران پیش از پریود و در روزهای پراسترس و اضطراب نیز رخ دهد. در دوران بلوغ، تولید هورمون‌های جنسی در بدن افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث افزایش تولید چربی پوست شود. همچنین، در دوران بارداری نیز تولید هورمون‌ها در بدن افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث افزایش تولید چربی پوست و در نتیجه ایجاد جوش پوست سر شود.

5. خوردن داروهای خاص

مصرف برخی داروها نیز می‌تواند باعث ایجاد جوش پوست سر شود. برخی از داروها مانند استروئیدها و هورمون‌ها می‌توانند باعث افزایش تولید چربی پوست شوند و در نتیجه می‌توانند باعث ایجاد جوش پوست سر شوند.

درمان خانگی جوشهای پوست سر

1. آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به طور طبیعی سرشار از اسید سالیسیلیک است که آنها را به یک درمان عالی برای آکنه و جوش تبدیل می کند. همچنین، به حفظ pH سالم برای پوست و مو کمک می کند، که آن را به یک درمان عالی برای جوش و آکنه پوست سر تبدیل می کند. کافی است مقداری آب گوجه فرنگی را بگیرید و موهای خود را با آن آبکشی کنید تا جوش های روی پوست سر از بین برود و به موهایتان لطافت ببخشید.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است، یک راه عالی برای درمان جوش مزاحم پوست سر است. با این حال، روغن درخت چای اگر به تنهایی استفاده شود می تواند باعث تحریک پوست شود. به همین دلیل توصیه می کنیم از شامپوی حاوی روغن درخت چای استفاده کنید تا بدون عوارض جانبی از مزایای آن بهره مند شوید. انتخاب برتر ما شامپو مو بوتانیس مدل Bota Oily است.

این شامپو تمیز با روغن درخت چای استرالیایی و نعنا ساخته شده است. این شامپو فاقد پارابن است و به شفاف شدن و تسکین پوست سر شما کمک می کند، تمام تجمعات را از بین می برد و موهای شما را شاداب و درخشان می کند.

درمان خانگی جوش پوست سر

شامپو حاوی روغن درخت چای و نعنا

مشاهده قیمت و خرید در:


3. سرکه سیب

سرکه سیب مانند جادو در یک بطری برای موهای شما است. درست از تقویت رشد مو گرفته تا بدون وز، براق و صاف کردن موهای شما، سرکه سیب همه این کارها را انجام می دهد. اما آیا می دانستید که به درمان جوش پوست سر شما نیز کمک می کند؟ به لطف محتوای آنتی اکسیدانی بالا و توانایی آن در متعادل کردن pH مو و پوست سر، سرکه سیب کوتیکول مو را صاف و بسته می کند و پوست سر شما را شفاف می کند و آن را به درمانی عالی برای جوش کف سر تبدیل می کند.

برای استفاده از سرکه سیب برای کاهش جوش پوست سر، شما می‌توانید مقداری سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه، این مخلوط را به طور مستقیم بر روی پوست سر خود بمالید. پس از حدود ۱۵ دقیقه، با آب گرم شستشو دهید. بهتر است این روش را به صورت مداوم و برای مدت زمان کافی ادامه دهید تا نتایج مطلوب را ببینید.

همچنین، می‌توانید سرکه سیب را به عنوان یک شامپو طبیعی استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید مقداری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و به صورت عادی موهای خود را با این محلول شستشو دهید. این روش نه تنها به درمان جوش پوست سر کمک می‌کند، بلکه به نرمی و براقی موهای شما نیز کمک می‌کند.

به هرحال، پیش از استفاده از سرکه سیب به عنوان یک روش درمانی برای جوش پوست سر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که این روش درمانی برای شما مناسب است.

4. روغن یاس

خوب، این راه حل اصلی ما برای درمان جوش از هر نوع است. روغن یاس دارای اسید بنزوئیک است که به مهار عفونت های ناشی از باکتری ها کمک می کند و آن را به یک راه حل عالی برای جلوگیری از بروز آکنه در هر قسمت از بدن شما تبدیل می کند. علاوه بر این، روغن یاس، سلول های مرده پوست را که یکی دیگر از دلایل اصلی جوش پوست سر است، از بین می برد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این روغن ضروری را با روغن هسته انگور رقیق کنید و مستقیماً روی پوست سر خود ماساژ دهید، و متوجه خواهید شد که جوش پوست سرتان با استفاده منظم از بین می رود.

5. سیر

سیر با داشتن مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک، آنتی اکسیدان ها، خواص ضد ویروسی و ضد قارچی، یک راه مطمئن برای درمان جوش پوست سر است. می توانید موهای خود را با چای سیر آبکشی کنید (زیاد به بوی آن فکر نکنید) و خواهید دید که جوش های مزاحم پوست سر در کمترین زمان از بین می روند.

  • حدود 3 تا 4 عدد سیر پوست کنده بردارید و در سه فنجان آب بجوشانید و موهای خود را با آن آبکشی کنید. به همین راحتی!
بنر خرید قسطی

بیشتر بخوانید: علت جوش چرکی کف سر چیست؟

مرتبط با درمان خانگی جوش پوست سر:

درمان خانگی جوش پوست سر درمان خانگی جوش صورت جوش سر سفید جوش سرسیاه جوش سر درمان خانگی حساسیت پوستی درمان سریع جوش درمان جوش سر درمان جوش های سرسیاه درمان جوش صورت فوری خانگی درمان خانگی جوش زیر پوستی درمان خانگی جوش درمان خانگی جای جوش درمان خانگی جوش سر جوش سر سیاه را چگونه از بین ببریم از بین بردن سریع جوش صورت پاکسازی پوست جوش سر سیاه درمان خانگی جوش سر سفید زیر پوستی درمان خانگی جوشهای پوست سر,جوش کف سر بافت کف سر علت جوش کف سر جوش زدن سر پاکسازی کف سر علت جوش چرکی کف سر چیست علت جوش کف سر در طب سنتی درمان جوش کف سر با سرکه سیب شامپو برای جوش کف سر شامپو ضد جوش کف سر علت جوش کف سر چیست جوش کف سر و ریزش مو جوش زدن کف سر درمان گیاهی جوش کف سر

جوش های کف سر درمان خانگی جوش کف سر انتی بیوتیک برای جوش کف سر جوش کف سر از چیست ایا جوش کف سر باعث ریزش مو میشود جلوگیری از جوش کف سر جوش کف سر برای چیست جوش زدن پوست سر بعد از کاشت مو برای جوش کف سر چه باید کرد با جوش کف سر چه کنیم قرص برای جوش کف سر جوش زیر پوستی کف سر ترکاندن جوش کف سر جوش تو کف سر جوش کف سر نشانه چیست جوش کف سر و کبد چرب جوش کف سر نوزاد جوش کف سر درمان جوش کف سر کودکان چربی و جوش کف سر درمان خانگی جوش چرکی کف سر جوش های چرکی کف سر نوزاد جوش کف سر خطرناک است؟ جوش خونی کف سر جوش دردناک کف سر علت جوش کف سر زنان شامپو جوش کف سر جوش شدید کف سر شامپو مناسب برای جوش کف سر علائم جوش کف سر عوامل جوش کف سر درمان قطعی جوش

پیمایش به بالا