بهترین شامپو برای موهای چرب ؛ 6 مارک محبوب

شامپو برای موهای چرب

استفاده از بهترین شامپو برای کسانی که موهای چرب دارند مهم است زیرا به از بین بردن چربی های اضافی و تجمعات روی پوست سر کمک می کند.

هنگامی که روغن ها و سایر محصولات روی مو جمع می شوند، می توانند باعث چرب و سنگین شدن مو شوند و حالت دادن و مدیریت آن را دشوار کند. شامپو به از بین بردن این روغن ها کمک می کند و به موها احساس تمیزی و طراوت می بخشد. علاوه بر این، استفاده از شامپویی که به طور خاص برای موهای چرب فرموله شده است می تواند به کنترل تولید چربی اضافی کمک کند و موها را سالم تر نشان دهد. به طور کلی، شامپو زدن منظم یک مرحله ضروری برای حفظ سلامت و ظاهر موهای چرب است.

در این مقاله بهترین شامپو های توصیه شده برای مدیریت موهای چرب از نظر مردم و خریداران را بررسی می کنیم!

بنر مو

بهترین برند شامپو برای موهای چرب

1. شامپو مو آلپسین مدل A2 Active

اولین محصول در لیست بهترین شامپوهای ما برای مبارزه با موهای چرب، شامپو خارجی آلپسین است. این شامپو آلمانی فرمولی ملایم و کاملا طبیعی که به طور خاص برای افراد دارای موهای چرب و خیلی چرب طراحی شده است. آلپسین مدل A2 Active با ترکیبی از مواد طبیعی و درجه یک ساخته شده است که با هم برای پاکسازی، تغذیه و تقویت مو کار می کنند.

+ مناسب موی چرب و استفاده روزانه

+ حاوی کافئین، بیزابولول و آلانتونین

+ شامپو مردانه و زنانه

شامپو برای موهای چرب آلپسین

مشاهده قیمت و خرید:


2. شامپو سریتا برای موهای چرب و ضد ریزش

آمینواسیدهای جوانه گندم به همراه فلاونویید، بیزابول و عصاره بابونه در فرمول شامپو سریتا مدل Fortifying به سختی کار می کنند تا آلودگی و چربی را پاک کنند. نتیجه؟ موهایی تغذیه شده، زیبا و سالم، با فرمولی که به اندازه کافی ملایم است که بتوان از آن روزانه استفاده کرد.

این شامپو چربی پوست سر شمارا کنترل و تنظیم کرده و از انتقال چربی به ساقه موها جلوگیری می کند. شامپو ایرانی سریتا یکی از پرفروش ترین محصولات فروشگاه های اینترنتی و داروخانه ها می باشد.

+ رفع خارش پوست سر ناشی از چربی

+ پیشگیری از شوره و قارچ

شامپو برای موهای چرب سریتا

مشاهده قیمت و خرید:


3. شامپو شون مدل چای سبز و نعناع

مواد به کار رفته در این شامپو به طور طبیعی از گیاهان و مواد معدنی تهیه شده است. ترکیبات موجود مانند چای سبز و نعناع به تقویت مو و بهبود سلامت کلی آن کمک می کند.

چای سبز می تواند به ضد عفونی و تغذیه پوست سر کمک کند تا رشد موی سالم را تقویت کند. همچنین می تواند به تسکین و آرام کردن پوست سر ملتهب کمک کند و باعث جوانسازی سلولی شود تا از ریزش مو جلوگیری و رشد موهای جدید را تقویت کند.

نعنا نیز بدون از بین بردن روغن های طبیعی (و ضروری) موها را شفاف، تمیز و تقویت می کند.

+ بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب

شامپو برای موهای چرب شون

مشاهده قیمت و خرید:


4. شامپو مو هد اند شولدرز

به طور کلی، هد اند شولدرز یکی از بهترین مارک های شامپو است که برای کنترل و مدیریت موهای چرب توصیه می شود. ملایم، موثر و با ترکیبات طبیعی فرموله شده است که با هم کار می کنند تا چربی اضافی را بدون خشک شدن یا آسیب رساندن به پوست سر پاک و از بین ببرند.

+ برای موهای وز و چرب و کم پشت

+ حاوی عصاره لیمو و ضد شوره

شامپو برای موهای چرب هد اند شولدر

مشاهده قیمت و خرید:

5. شامپو بدون سولفات فولیکا برای موهای چرب

شامپو فولیکا مدل Sebomine B6 برای موهای چرب رنگ شده و آسیب دیده بسیار مناسب است. چرا؟ همه کسانی که از دکلره و رنگ استفاده می کنند باید از محصولات مو بدون سولفات استفاده کنند تا موها آسیب کمتری ببیند و زمان ترمیم داشته باشد.

+ حاوی ویتامین B6 و ترکیبات ضد قارچ و شوره

+ کنترل ترشح چربی زیاد پوست سر

شامپو برای موهای چرب فولیکا

مشاهده قیمت و خرید:


6. شامپو ضد ریزش لافارر

شامپو لافارر مدل ماینوکسی یک گزینه عالی برای افرادی است که موهای چرب دارند. این شامپو حاوی ترکیبات منحصر به فرد کافئین، کراتین، ویتامین B5 و عصاره چای سبز است.

لافارر به از بین بردن چربی اضافی و ناخالصی ها از مو و پوست سر کمک می کند. همچنین به تعادل مجدد پوست سر کمک می کند و به آن احساس تمیزی و طراوت می بخشد.

شامپو برای موهای چرب لافارر

مشاهده قیمت و خرید:


چه چیزی باعث چربی مو می شود؟

موهای چرب به دلیل تولید بیش از حد سبوم (روغن) از غدد چربی شما ایجاد می شود و می تواند نتیجه هورمون ها، برخی داروها (مانند پیشگیری از بارداری)، عادات غذایی، سطح استرس، آب و هوا و ژنتیک کلی باشد.

آیا باید موهای چرب را بیشتر بشویید؟

توصیه نمی شود، زیرا انجام این کار می تواند مو را از روغن طبیعی خود محروم کرده و باعث آسیب شود. اینکه چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید به نوع مو، وضعیت پوست سر و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

برای کسانی که موهای چرب دارند، ممکن است لازم باشد برای از بین بردن چربی اضافی، به دفعات بیشتر شامپو بزنند. با این حال، همچنان مهم است که از یک شامپوی ملایم استفاده کنید و موها را بیش از حد نشویید، زیرا به مرور زمان می‌تواند آن‌ها را خشک کرده و آسیب بیشتری ایجاد کند. به طور کلی توصیه می شود موهای خود را بیش از دو بار در هفته با محصولات فرموله شده خاص بشویید.

اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید، بهتر است از شامپوهای خشن یا مواد شیمیایی استفاده نکنید و در عوض از شامپوهای ملایم و بدون سولفات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شامپو بدون سولفات برای ریزش مو

دفعات شستشوی مو باید بر اساس نوع مو و وضعیت پوست سر تنظیم شود. به عنوان مثال، کسانی که موهای مجعد یا بافت دارند ممکن است نیاز به شستن موهای خود کمتر از موهای صاف داشته باشند. به همین ترتیب، استفاده از شامپو برای موهای چرب در صورت داشتن موهای خشک می تواند باعث خشکی، تحریک و شکستگی بیشتر شود. مطمئن شوید که شامپوی مناسب برای نوع موی خود انتخاب کنید.

تفاوت شامپو معمولی با شامپو موی چرب چیست؟

شامپو معمولی حاوی یک فرمول اساسی است که برای تمیز کردن مو و پوست سر طراحی شده است و برای انواع مو مناسب است. معمولا حاوی تعادلی از عوامل پاک کننده و مواد مرطوب کننده است که با هم کار می کنند تا به آرامی کثیفی ها و مواد زائد را از بین ببرند و در عین حال موها را تغذیه و آبرسانی کنند.

از سوی دیگر، شامپویی که به طور خاص برای موهای چرب فرموله شده است، برای هدف قرار دادن و کنترل تولید چربی اضافی طراحی شده است. این شامپوها اغلب دارای فرمول تمیز کنندگی قوی تر و موثرتری هستند که قادر است چربی و تجمع بیشتری را از مو و پوست سر پاک کند. آنها همچنین ممکن است حاوی موادی مانند روغن درخت چای، روغن نعناع یا اسید سالیسیلیک باشند که می تواند به تنظیم تولید چربی پوست سر کمک کند. علاوه بر این، معمولا با مواد مرطوب کننده کمتری فرموله می شوند، به طوری که روغن بیشتری به مو و پوست سر اضافه نمی کنند.

بنر تخفیف

بیشتر بخوانید: بهترین شامپوی ضد ریزش مو آلمانی

بیشتر بخوانید: شامپو مناسب برای جوش کف سر

پیمایش به بالا