برای سیاهی دور چشم چی خوبه ؟ درمان خانگی

سیاهی دور چشم

سیاهی و تیرگی پوست زیر چشم شما ممکن است در اثر ژنتیک، آلرژی و سن یا کم خونی باشد. اما برای سیاهی دور چشم چی خوبه ؟ از آنجایی که پوست اطراف چشم حساس است، بهتر است برای درمان، به جای محصولات شیمیایی از داروهای طبیعی و خانگی استفاده کنید. بنابراین، در اینجا یک لیست از درمان‌های خانگی ساده و قابل انجام آورده شده که می‌تواند به تقویت و آبرسانی دور چشم شما کمک کند.

مشکل سیاهی دور چشم برای بسیاری از افراد آزار دهنده و باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می‌شود. نگران نباشید؛ شما تنها کسی نیستید که با این مشکل روبرو هستید. برخی از خیره‌کننده‌ترین سلبریتی‌های جهان در برهه‌ای از زمان با این مشکل مواجه شده‌اند و مجبور به پنهان کردن این سیاهی‌ها با آرایش و کانسیلر شدند.

دسترسی سریع: دلیل تیرگی زیر چشم ؛ برای سیاهی دور چشم چی خوبه ؛ محصولات رفع تیرگی دور چشم

دور چشم

دلیل تیرگی زیر چشم چیست؟

حلقه های تیره زیر چشم یک نگرانی بسیار شایع پوستی است که بیماران را در هر سن و زمینه ای تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که پوست دور چشم بسیار نازک و ظریف است، رگ‌های خونی زیرین ممکن است با گذشت زمان بیشتر نمایان شوند که می‌تواند به سیاهی و حلقه‌های تیره دور چشم تبدیل شود. تشخیص علت می تواند شروعی عالی برای کشف نحوه درمان و کاهش سیاهی باشد.

چند علت رایج حلقه های زیر چشم شامل ژنتیک، افزایش سن و عوامل محیطی است. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی مناطق تیره‌تری در دور چشم داشته باشند و در رنگ‌های پوست روشن‌ ممکن است شدیدتر به نظر برسند.

یکی از شایع‌ترین دلایل مرتبط با سیاهی زیر چشم، عوامل سبک زندگی، از جمله نوشیدن بیش از حد الکل، نداشتن رژیم غذایی متعادل و کمبود خواب است که می‌تواند به میزان قابل‌توجهی به پف زیر چشم نیز اضافه کند. کمبود مراقبت در ناحیه دور چشم نیز می تواند نقش داشته باشد، به ویژه برای کسانی که در هنگام انجام روتین پوست صورت خود، ناحیه دور چشم را نادیده بگیرند.

آلرژی همچنین یکی از دلایل اصلی سیاهی دور چشم است، که به دلیل تجمع خون ناشی از آلرژی ظاهر می شود. کسانی که آلرژی دارند یا کسانی که مرتب چشمان خود را می مالند ممکن است متوجه تغییر رنگ در نتیجه مالش مزمن پوست شوند.

افزایش سن نیز یکی از دلایل اصلی سیاهی زیر چشم است. با گذشت زمان، بافت اطراف چشم ضعیف می شود. با افزایش سن، کلاژن و حجم پوست خود را از دست می دهیم. این کاهش حجم می تواند منجر به تغییراتی شود که در نتیجه افزایش اثر سایه به صورت دایره های تیره در دور چشم ظاهر می‌شود. سیاهی دور چشم می‌تواند ناشی از آسیب نور خورشید یا ژنتیک باشد.

برای سیاهی دور چشم چی خوبه؟

1. چای کیسه ای سرد

یکی از موثر و آسان ترین راه برای مبارزه با این سیاهی ها، استفاده از چای کیسه ای سرد است. ترجیحا از چای سبز یا چای کیسه ای بابونه برای نتیجه سریع استفاده کنید. کافئین باقیمانده به انقباض رگ‌های خونی کمک می‌کند و جریان خون را کاهش می‌دهد و به تسکین حلقه‌های سیاه دور چشم کمک می‌کند.

نحوه استفاده از چای کیسه ای سرد: کیسه ها را در آب خیس کنید و در یخچال خنک کنید. آن ها را از یخچال خارج کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی هر دو چشم خود قرار دهید. به طور منظم تکرار کنید.

2. سیب زمینی یا خیار رنده شده

این تا حد زیادی یکی از موثرترین درمان هاست که همچنین به کاهش پف دور چشم کمک می کند. ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و ماهیت ضدالتهابی این سبزیجات خنک‌کننده به کاهش التهاب اطراف چشم کمک می‌کند و در عین حال به جلوگیری از تیرگی چشم کمک می‌کند.

نحوه استفاده از سیب زمینی یا خیار: مقداری سیب زمینی خام یا خیار را رنده کنید و تکه های آن را روی چشمان خود قرار دهید. استراحت کنید و بعد از 10-12 دقیقه آنها را بردارید. از طرف دیگر، می توانید آب سیب زمینی یا خیار را نیز استخراج کنید. یک تکه پنبه بردارید، آن را در آب آن خیس کنید و روی چشمان خود قرار دهید. مطمئن شوید که کل ناحیه اطراف حلقه های تیره پوشیده شده است. بگذارید ۱ تا ۳ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

3. شیر سرد

برای تیرگی زیر چشم چی خوبه؟ شیر سرد یک پاک کننده طبیعی برای چشم است و همچنین به تسکین پوست حساس اطراف چشم کمک می کند. شیر سرد حاوی اسید لاکتیک است که نه تنها به کاهش پف کردن کمک می کند، بلکه پوست را روشن می کند. علاوه بر این، پتاسیم موجود در شیر به پوست اجازه می دهد تا مرطوب بماند و پوستی نرم و لطیف تری داشته باشید.

نحوه استفاده از شیر: یک پنبه را در شیر سرد آغشته کنید و آن را روی ناحیه چشم بمالید. آن را برای مدتی نگه دارید و بعداً چشم ها را با آب سرد بشویید. حداقل سه بار در هفته تکرار کنید!

4. بالا بردن سر

نحوه خوابیدن ما بر نواحی اطراف چشم ما نیز تأثیر می گذارد. چند بالش زیر سر می تواند آن را بلند کرده و از جمع شدن مایع زیر چشم جلوگیری کند و باعث شود که آنها پف کرده و متورم به نظر نرسند.

5. آلوئه ورا

برای گودی و سیاهی زیر چشم چی خوبه؟ آلوئه ورا یک مرطوب کننده موثر است. پوست مرطوب کمتر دچار افتادگی می شود و برای مدت طولانی تری سالم می ماند. علاوه بر این، آلوئه ورا همچنین به تغذیه پوست کمک می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا را به آرامی زیر چشم ها بمالید و به مدت 5 تا 7 دقیقه ماساژ دهید. آبکشی نکنید مگر اینکه احساس چسبندگی و ناراحتی می‌کنید.

6. روغن بادام و آبلیمو

برای رفع سیاهی دور چشم چی خوبه؟ یکی دیگر از راه حل های آزمایش شده برای درمان سیاهی دور چشم مخلوط کردن روغن بادام و آب لیمو است. جزء فعال آب لیمو اسید اسکوربیک است و به همراه سایر مواد مغذی به کاهش احتباس آب کمک می کند که می تواند باعث ایجاد حلقه های پف کرده دور چشم شود. همچنین خاصیت سفید کنندگی ملایمی دارد، اما در صورت استفاده بدون روغن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و به پوست آسیب برساند، بنابراین همیشه احتیاط کنید.

نحوه استفاده از روغن بادام و آب لیمو: حدود یک قاشق چای خوری روغن بادام و چند قطره آب لیمو را بریزید، آن ها را ترکیب کنید و به آرامی آن را در اطراف دور چشم بمالید. ماساژ دهید و اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه استراحت کند. آن ناحیه را بشویید!

بیشتر بخوانید: درمان قطعی چروک دور چشم خانگی و پزشکی


7. گلاب

این یکی را مطمئناً می توان به عنوان درمان مخفی مادربزرگ نامید! گلاب طراوت‌بخش، جوان‌کننده است و می‌تواند تقریباً برای همه نوع پوست و برای تمام مشکلات مربوط به پوست استفاده شود. همچنین یک قابض ملایم است و می تواند به عنوان یک تونر پوست نیز استفاده شود.

نحوه استفاده از گلاب: پد چشم پنبه ای را در گلاب خیس کنید و روی پلک ها قرار دهید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

8. گوجه فرنگیها

برای سیاهی دور چشم چی خوبه بزنیم؟ گوجه فرنگی یک عامل سفید کننده طبیعی است. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش تغییر رنگ اطراف چشم کمک می کنند.

نحوه استفاده از گوجه فرنگی: یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید و زیر هر دو ناحیه چشم بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه یا بیشتر بماند و با آب سرد بشویید. همچنین می توانید آب گوجه فرنگی را با مقداری آب لیمو و برگ نعناع مخلوط کنید تا از سیاهی دور چشم خلاص شوید.

9. یوگا و مدیتیشن

یکی از دلایل اصلی سیاهی دور چشم استرس، افسردگی و سبک زندگی نامنظم است. بنابراین، یکی از محتاطانه ترین راه ها برای مقابله با سیاهی دور چشم، حفظ آرامش و خونسردی است. اما از آنجایی که استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است، این همیشه ممکن نیست. از این رو، تبدیل یوگا و مدیتیشن به یک مراسم روزمره مفید است!

یوگا نه تنها ذهن را آرام می کند، بلکه به تنظیم ساعت بدن نیز کمک می کند و مهمتر از همه، بیشتر مشکلات بدن را از هسته برطرف می کند.

10. خواب منظم

مسلماً، یکی از مهم‌ترین عواملی که هنگام تلاش برای از بین بردن سیاهی دور چشم باید در نظر بگیرید، خواب کافی به طور منظم است. خواب منظم تضمین می کند که بدن شما (و در نتیجه پوست شما) زمان کافی برای استراحت، ترمیم و بازسازی دارد. این باعث جوانی پوست و همچنین سلامت کلی شما می شود. یکی از اولین چیزهایی که وضعیت سلامت داخلی ما را آشکار می کند، وضعیت بد پوست است. خواب مناسب به طور منظم می تواند بزرگترین سلاح شما در برابر پیشگیری و کاهش سیاهی دور چشم در دراز مدت باشد.

11. درمان های دیگر

به غیر از درمان های طبیعی فوق برای سیاهی دور چشم، تعدادی درمان دیگر نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. در اینجا یک لیست سریع از چند گزینه جایگزین عالی وجود دارد:

  • آب پرتقال سرشار از ویتامین ها، به ویژه ویتامین های A و C است که هر دو به سلامت پوست کمک می کنند. آب پرتقال را با کمی گلیسیرین اضافه کنید و زیر چشمان خود بمالید.
  • روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با آسیب و جلوگیری یا کاهش حاد سیاهی دور چشم کمک کند. این کار با خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلولی می شوند، عمل می کند.
  • روغن نارگیل ملایم و ارگانیک برای پوست‌های حساس عالی است اگر دوست ندارید از محصولات مراقبت از پوست زیاد استفاده کنید. روغن نارگیل می تواند به تسکین پوست و کاهش التهاب کمک کند و در عین حال ظاهر پف کرده را روشن کند.
  • زردچوبه مانند روغن نارگیل یک ماده ضد التهاب طبیعی است. می توانید آن را با مقداری آب آناناس (یا سایر مواد پایه انتخابی) روی پوست زیر چشم خود بمالید.
  • شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی فلاونول است، این ترکیبات گیاهی با محافظت در برابر آسیب اشعه UV مرتبط هستند. فلاونول ها با روند پیری کندتر مرتبط هستند زیرا به جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کنند، بنابراین هر چند وقت یکبار از مقداری شکلات تلخ بخورید و لذت ببرید. شکم و پوست شما برای آن خوشحال خواهد شد!
  • اسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی ضروری هستند و بخشی از ساختارهای سلولی بدن شما هستند، همچنین برای گردش خون مناسب مفید است. همانطور که قبلاً گفتیم، پف کردن چشم ها و سیاهی دور چشم ارتباط زیادی با جریان خون ضعیف دارند. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 شامل ماهی قزل آلا و برخی آجیل ها هستند. می تواند به گردش خون بهتر در بدن شما کمک کند و از ایجاد حلقه سیاه جلوگیری کند.

محصولات رفع تیرگی دور چشم

اگر روش‌های زیبایی برای شما مناسب نیستند، استفاده از کرم‌های دور چشم و محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه همچنان می‌تواند به کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک کند. یکی از بهترین راه ها برای کاهش سیاهی زیر چشم، آبرسانی و مرطوب کردن آن ناحیه است.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم یا محصولات مراقبت از پوست برای درمان تیرگی دور چشم لیست زیر را تهیه کردیم.

1. سرم دور چشم هیالورونیک اسید بلفامد

اسید هیالورونیک پوست را هیدراته و حجیم می کند و به پوست شما درخشندگی می دهد. با روشن کردن پوست، می تواند به پوشاندن تیرگی زیر چشم کمک کند. هیالورونیک اسید و گلیسیرین به جذب رطوبت به داخل اپیدرم از محیط بالا و درم زیرین کمک می کنند. از آنجایی که اسید هیالورونیک خاصیت حجیم کننده دارد، اگر سیاهی دور چشم شما به دلیل کاهش حجم باشد، می تواند گزینه خوبی باشد.

+ حاوی گلیسیرین، آلوئه‌ ورا، ویتامین E، بیوتین و هیالورونیک اسید

+ بدون پارابن

+ درمان چین و چروک و تیرگی زیر چشم

مشاهده قیمت و خرید سرم بلفامد:


2. سرم دور چشم کافئین اوردینری

کافئین رگ های خونی زیر چشم را منقبض می کند و قرمزی را کاهش می دهد. کسانی که سیاهی زیر چشمشان ناشی از نازک شدن پوست اطراف چشم است که رگ‌های خونی زیرین را بیشتر نمایان می‌کند، باید به دنبال کرم دور چشم حاوی کافئین باشند که ممکن است به پف زیر چشم نیز کمک کند.

سرم دور چشم کافئین اوردینری

مشاهده قیمت و خرید سرم اوردینری:


3. کرم دور چشم ویتامین C درماتیپیک

ویتامین C به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از آلاینده های محیطی کمک می کند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند تأثیر روشن‌کننده‌ای روی پوست نیز داشته باشد.

+ فاقد پارابن و مواد مضر

+ ویتامین C و هیالورونیک اسید

+ شی باتر و روغن جوانه گندم

کرم دور چشم ویتامین C درماتیپیک

مشاهده قیمت و خرید کرم دور چشم درماتیپیک:


بنر تخفیف

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم برای پف و چروک

مرتبط: برای گودی و سیاهی دور چشم چی خوبه,برای سیاهی دور چشم چی خوبه نی نی سایت,معجزه ای برای تیرگی دور چشم کرم برای تیرگی دور چشم بهترین روغن برای تیرگی دور چشم چه چیزی برای تیرگی دور چشم خوب است چه روغنی برای تیرگی دور چشم خوبه برای سیاهی دور چشم از چه روغنی استفاده کنیم برای سیاهی دور چشم از چه ماسکی استفاده کنیم برای سیاهی دور چشم بعد از عمل بینی چی استفاده کنیم در اثر ضربه برای سیاهی دور چشم چه کرمی استفاده کنیم تیرگی دور چشم برای سیاهی دور چشم چه کنیم برای سیاهی دور چشم درمان خانگی سیاهی دور چشم را چگونه از بین ببریم تیرگی زیر چشم پماد برای تیرگی دور چشم برای تیرگی دور چشم چی خوبه برای تیرگی دور چشم چکار کنیم برای تیرگی دور چشم چه باید کرد برای تیرگی دور چشم چیکار کنیم

پیمایش به بالا