برای ریزش مو چی خوبه ؟ 10 نکته مفید

برای ریزش مو چی خوبه

بهترین راه برای جلوگیری از ریزش مو این است که تمام تلاش خود را برای حفظ موهای سالم و رشد خوب مو انجام دهید. برای ریزش مو چی خوبه؟ در ادامه با برخی از کارهایی که می توانید برای بهبود سلامت موهای خود انجام دهید بیشتر آشنا شوید.

گاهی اوقات، ریزش مو به دلیل عواملی مانند مشکلات هورمونی، ژنتیک یا بیماری است که خارج از کنترل شما هستند. اما در مواقع دیگر، موهای شما ممکن است شکننده، آسیب دیده و مستعد شکستن شوند که منجر به ریزش موی قابل مشاهده شود. ممکن است بتوانید با انجام اقداماتی برای حفظ سلامت مو و پوست سر خود از برخی از ریزش مو و آسیب جلوگیری کنید، مانند مصرف مکمل های غذایی، درمان پوست سر سالم، تغییر روتین مراقبت از مو یا کمک از متخصص حرفه ای برای تقویت رشد موی سالم.

دسترسی سریع: برای ریزش مو چی خوبه

بنر مو

برای ریزش مو چی خوبه

1. مدل موی خود را تغییر دهید

برخی از لوازم جانبی مو از جمله گیره ها، کش ها و نوارهای لاستیکی وقتی برای محکم نگه داشتن موهای شما استفاده می شوند، می توانند باعث شکستگی شدید مو شوند. دم اسبی تنگ یا بافت مو نیز می تواند روی موهای شما تنش ایجاد کند و باعث شکستن و نازک شدن آن شود.

برای داشتن موهایی سالم، متخصصان توصیه می کنند استفاده از لوازم جانبی مو را به حداقل برسانید و به طور مداوم از مدل موهایی که موهایتان را می کشد استفاده نکنید. و هنگامی که از لوازم جانبی مو استفاده می کنید، به جای کش های لاستیکی و گیره های مو از کش های موی پارچه ای استفاده کنید.

2. آهن بیشتری مصرف کنید

کمبود آهن که شایع ترین کمبود مواد مغذی در جهان است می تواند منجر به کم خونی و ریزش مو به خصوص در زنان شود.

اگر رژیم غذایی شما آهن کافی نداشته باشد، ممکن است باعث ریزش موهایتان شود. پزشک شما می تواند این موضوع را با آزمایش خون بررسی کند. اگر کمبود آهن دارید، یک راه حل آسان برای کمک به جلوگیری از ریزش مو، افزایش مقدار آهن رژیمی است که مصرف می کنید. منابع خوب آهن عبارتند از: صدف خوراکی، غلات غنی شده با آهن، لوبیا، دانه کدو تنبل و اسفناج.

نکته: بدون مشورت با پزشک خود مکمل آهن مصرف نکنید. آهن بیش از حد می تواند مضر باشد.

3. شانه زدن را محدود کنید

متخصصان پوست می گویند که نظافت شدید موهای شما (مانند پیروی از توصیه های قدیمی برای شانه زدن 100 ضربه ای هر شب) می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث ریزش و شکستن آن شود. اگر بیش از حد موهایتان را برس می زنید و موهایتان نازک یا پشمالو به نظر می رسد، سعی کنید میزان برس زدن موهایتان را محدود کنید.

اغلب، بهترین راه برای بهبود سلامت موهایتان این است که تا حد امکان آنها را به حال خود رها کنید.

4. آنالیز حرفه ای مو و پوست سر

گاهی اوقات، تشخیص علت ریزش موهایتان و نحوه درمان یا جلوگیری از ریزش مو ممکن است دشوار باشد. علاوه بر بررسی تاریخچه پزشکی شما و پرسیدن در مورد عوامل سبک زندگی که ممکن است بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارد، یک متخصص پوست می تواند یک آنالیز حرفه ای مو و پوست سر برای کمک به تعیین علت ریزش مو انجام دهد.

متخصص پوست شما به دقت موها و پوست سر شما را مطالعه می کند و ممکن است برای جمع آوری اطلاعات بیشتر نمونه ای از موهای شما یا نمونه برداری از پوست سر شما بگیرد.

دکتر ساینا

5. خشک کردن مو در هوای آزاد

گرمای زیاد سشوار می تواند به موهای شما بسیار آسیب برساند و آن را مستعد شکستگی و ریزش کند. هنگامی که یک سشوار را نزدیک موهای خیس خود نگه می دارید، در واقع می تواند آب ساقه موهای شما را بجوشاند که باعث شکننده شدن موهای شما می‌شود.

مالش شدید موهای خیس با حوله نیز می تواند منجر به شکستگی و نازک شدن موها شود. برای کاهش خطر آسیب مو و کمک به جلوگیری از ریزش مو، اجازه دهید موهایتان در صورت امکان در هوای آزاد و طبیعی خشک شوند و استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرمایشی را محدود کنید.

6. برای ریزش مو چه ویتامینی خوبه

کمبود ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین C ممکن است دلیل ریزش موی شما باشد.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که چندین نقش مهم دارد که می تواند بر سلامت مو تأثیر بگذارد.

به خاطر داشته باشید که کمبود ویتامین C نادر است و بسیاری از افراد احتمالا به اندازه کافی این ویتامین را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند.

بیوتین یک ویتامین B است که گاهی اوقات برای کمک به کاهش یا جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. برخی از افراد بیوتین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند و در نتیجه کمبود بیوتین دچار ریزش مو می شوند.

شواهد علمی نشان می دهد که مصرف مکمل های بیوتین ممکن است به کاهش نازک شدن مو در صورت کمبود بیوتین کمک کند.

اگر مشکوک به کمبود بیوتین هستید با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند علائم شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا مکمل های بیوتین ممکن است به شما کمک کند یا خیر.

کمبود ویتامین D با ریزش مو مرتبط است، اما تحقیقات در مورد تاثیر مکمل ویتامین D برای رشد مو محدود است.

با این حال، از آنجایی که بیشتر مردم احتمالاً ویتامین D کافی را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند، ارزش دارد که از یک متخصص مراقبت های بهداشتی بپرسید که آیا می توانید از مکمل ویتامین D بهره مند شوید یا خیر.

دکتر ساینا

7. برای ریزش مو چی خوبه بخوریم

پروتئین بیشتری بخورید: برای تقویت رشد مو و موهای سالم، بدن شما باید پروتئین کافی را از غذاهایی که می خورید دریافت کند. اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید، می تواند چرخه زندگی موهای شما را مختل کند و باعث شود که در عرض دو تا سه ماه شروع به ریزش کنند.

با مصرف بیشتر گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل و لوبیا، میزان پروتئین دریافتی در رژیم غذایی خود را افزایش دهید.

8. کمتر شامپو بزنید

وقتی بسیاری از افراد موهای خود را شامپو می کنند، احساس می کنند که به خوبی از آن مراقبت می کنند. اما شامپو زدن روزانه یا تکراری در واقع می تواند به موهای شما آسیب برساند، باعث شود به راحتی بشکند و نازک به نظر برسد.

این به این دلیل است که موهای خیس نسبت به موهای خشک خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند و در هنگام شستشوی آنها بیشتر در معرض شکستگی هستند. برای حفظ ضخامت و سلامت موهای خود و جلوگیری از ریزش مو، کمتر شامپو بزنید.

بیشتر بخوانید: شامپو بدون سولفات برای ریزش مو

9. محصولاتی با ترکیبات ملایم تر

در بسیاری از موارد، شکستگی مو ناشی از استفاده از محصولات خشن روی موهای شماست. اگر مرتب موهای خود را دکلره می کنید یا از مواد شیمیایی برای فر یا صاف کردن موهای خود استفاده می کنید، ممکن است موهای شما آسیب دیده و نازک به نظر برسد.

حتی محصولات روزانه مصنوعی مو، مانند ژل و اسپری مو، می توانند موهای شما را خشک کرده و باعث شکستن آن شوند. برای کاهش خطر ریزش مو و حفظ موهای سالم، استفاده از محصولات مو را محدود کنید یا از متخصص مراقبت از مو بخواهید که برخی از محصولات طبیعی را برای درمان و حالت دادن به موهای شما توصیه کند.

10. برای ریزش مو چه روغنی خوبه

روغن رزماری:

روغن رزماری به اندازه ماینوکسیدیل موثر است، ماده ای که می تواند رشد مو را تقویت کرده و طاسی بیشتر را متوقف کند. عناصر ضروری موجود در روغن از مرگ فولیکول های مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، ریزش موی زودرس را متوقف می کند و فولیکول ها را تغذیه می کند تا از سفید شدن زودهنگام مو جلوگیری کند.

روغن رزماری برای مو دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند ریزش مو را معکوس کند. چند قطره از این روغن را در روغن نارگیل بریزید و روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل بسیار غنی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و برای کنترل تمام مشکلات موهای شما معجزه می کند. به موهای شما تغذیه مناسب می دهد و پوست سر و موهای شما را عمیقا آبرسانی می کند. دیگه چی؟ ماساژ منظم با روغن نارگیل می تواند گردش خون را بهبود بخشد و از ریزش مو جلوگیری کند. از روغن نارگیل برای رشد سریع مو استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن کرچک:

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب، اسید لینولنیک و اسید اولئیک، و همچنین ویتامین E و مواد معدنی است. مانند معجزه ای برای جلوگیری از خشکی مو و محرک رشد سریعتر و ضخیم تر مو عمل می‌کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که با هم با خشکی، پوسته پوسته شدن و سایر مشکلات پوست سر مبارزه می کند. (طرز استفاده از روغن کرچک برای مو)


بنر تخفیف

بیشتر بخوانید: بهترین شامپوی ضد ریزش مو آلمانی

پیمایش به بالا