برای رشد مو چکار کنیم ؟ 5 نکته و درمان خانگی

برای رشد مو چکار کنیم

برای رشد مو چکار کنیم؟ این 5 نکته و درمان خانگی را برای مراقبت از موی خود دنبال کنید.

به نظر می رسد روند رشد مو طولانی باشد، به خصوص اگر وضعیت سلامت موهای شما روز به روز بدتر می شود. ممکن است یک روز در مورد موهای کدر و روز دیگر ریزش مو فکر کنید. اگر می‌پرسید چگونه رشد مو را افزایش دهید، ما چند ترفند خانگی برای به اشتراک گذاشتن داریم. در حالی که تکنیک های بازاریابی مدرن ممکن است شما را متقاعد کنند که فرض کنید برای به دست آوردن نتیجه مناسب باید از محصولات مو زیادی استفاده کنید، این حقیقت ندارد. برای اینکه موهایتان سریعتر و پرپشت تر رشد کنند، باید روتین روزانه مراقبت از مو را بهبود بخشید و برخی از درمان های طبیعی را امتحان کنید.

دسترسی سریع: برای رشد مو چکار کنیم ؛ 5 نکته برای افزایش رشد مو ؛ 5 درمان خانگی برای افزایش رشد مو

بنر مو

برای رشد مو چکار کنیم

موهای شما نیز مانند بدن شما نیاز به تغذیه و مواد مغذی کافی دارند تا قوی، سالم و درخشان باشند. در حالی که درمان های خانگی می توانند تغذیه مورد نیاز برای رشد سریع موهای شما را فراهم کنند، یک روال مراقبت از مو مناسب می تواند مشکلات ریزش مو را کنترل کند.

متخصصین پوست چند نکته مراقبت از مو را که باید رعایت کنید و درمان های خانگی برای تقویت رشد مو فهرست کرده اند.

رشد مو یک چرخه چهار مرحله ای است. از مرحله رشد که به آناژن معروف است، سپس مرحله شکست. سپس مرحله استراحت و در نهایت رشد مجدد شروع می شود. امروزه افراد در هر سنی از ریزش مو و طاسی رنج می برند. با آلودگی، استرس، نوسانات فصلی و تغییر سبک زندگی، ریزش مو به یک نگرانی رایج برای همه تبدیل شده است. با این حال، می توانید با رعایت برخی نکات و راهکارها از شر تمام مشکلات موهای خود خلاص شوید.

5 نکته برای افزایش رشد مو

ماساژ پوست سر: ماساژ منظم پوست سر نه تنها شما را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد، بلکه به بهبود گردش خون در ریشه مو کمک می کند و رشد مو را تقویت می کند.

شامپوی مناسب را انتخاب کنید: انتخاب شامپوی مناسب برای نوع موهایتان ضروری است. اگر فردی پوست سر بسیار چرب دارد، باید از شامپوی شفاف کننده استفاده کند. اگر فردی پوست سر خشکی دارد، باید شامپوی مرطوب کننده یا آبرسان را انتخاب کند و اگر موهای نازکی دارد، به یک شامپوی ملایم و تقویت کننده نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: شامپو بدون سولفات برای ریزش مو

رژیم غذایی سالم داشته باشید: همیشه از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید زیرا یک رژیم غذایی سالم و همچنین متعادل می تواند به تقویت فولیکول های مو برای ورود به فاز آناژن و سپس افزایش رشد مو کمک کند.

از حالت دادن یا حرارت دادن بیش از حد به موها خودداری کنید: حرارت دادن به موها باعث شکننده و خشک شدن موها می شود. همچنین می تواند منجر به کم آبی و افزایش شکستگی شود. همچنین پروتئینی به نام کراتین را از مو جدا می کند که ظاهر مو را سالم نگه می دارد. می تواند به ریزش مو به دلیل شکستگی کمک کند.

پوست سر خود را تمیز نگه دارید: پوست سر تمیز و سالم باعث رشد خوب مو می شود. تعداد دفعات شستشوی هفتگی مو را می توان با توجه به وضعیت پوست سر تعیین کرد. اگر پوست سرتان چرب و بیش از حد عرق کرده است، باید هر روز آن را با شامپوی ملایم بشویید. اگر پوست سر شما خشک است، آن را دو بار در هفته بشویید. این به حفظ روغن طبیعی پوست سر و جلوگیری از تحریک کمک می کند.


5 درمان خانگی برای افزایش رشد مو

آب پیاز: پیاز یک ماده جادویی برای موهای شماست. سولفات موجود در آب پیاز رشد مو را تقویت کرده و مشکل ریزش مو را کنترل می کند.

آلوئه ورا: این یک ژل بسیار مغذی است که به طور گسترده برای درمان مشکلات مختلف مو استفاده می شود. ترکیبات اسید چرب موجود در ژل آلوئه ورا حاوی خواص ضد التهابی است که التهاب پوست سر را برطرف کرده و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند. همچنین دارای اثر تسکین دهنده ای است که می تواند به مرطوب کردن پوست سر کمک کند تا سلامت مو را تقویت کند.

سرکه سیب: پوست سر خود را با سرکه سیب تمیز کنید. پوست سر شما برای حفظ تعادل pH به اسکراب نیاز دارد. این نه تنها رشد مو را افزایش می دهد، بلکه به موها نیز درخشندگی می بخشد.

قهوه: قهوه به عنوان یک نرم کننده برای تقویت رشد مو استفاده می شود. به دلیل فیتواسترول های موجود در آن، پوست سر را سم زدایی کرده و گردش خون را تحریک می کند. ممکن است به جلوگیری از سفیدی زودرس کمک کند. علاوه بر این، قهوه حاوی کافئین است که به صاف و براق شدن مو کمک می کند.

شنبلیله: شنبلیله گیاهی است که به عنوان یک ماده آشپزی در هر آشپزخانه هندی استفاده می شود. دانه های شنبلیله سرشار از آهن، پروتئین و عناصر مهم هستند که می توانند به تغذیه و رشد مو کمک کنند.

لازم به ذکر است که اگرچه ترکیبات کاملا طبیعی ممکن است بی خطر باشند، اما ممکن است برای همه انواع پوست سر مناسب نباشند و گاهی اوقات ممکن است منجر به آلرژی شوند. بنابراین، آزمایش پچ همیشه توصیه می شود.

بنر آرایشی

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک مو داخل حمامی

بیشتر بدانید: روغن نارگیل برای رشد سریع مو

پیمایش به بالا