اسید گلیکولیک برای زیر چشم

اسید گلیکولیک برای زیر چشم

مراقبت از پوست ظریف زیر چشم شما یک چالش سخت است. شما به محصولی حاوی اسید گلیکولیک برای لایه برداری پوست زیر چشم نیاز دارید تا سلول های مرده پوست را از بین برود. با این حال، اکثر لایه‌بردارهای فیزیکی (مانند اسکراب) و حتی برخی از لایه‌بردارهای شیمیایی برای ناحیه زیر چشم خیلی خشن هستند. محصولات اسید گلیکولیک صورت معمولاً برای ناحیه چشم ها ساخته نمی شوند.

پوست زیر چشم شما بین هفت تا 10 برابر نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است. این بدان معناست که ناحیه زیر چشم در برابر پف، حلقه های تیره (زیرا رگ های خونی زیر پوست راحت تر دیده می شود) و چین و چروک آسیب پذیرتر است. در حالی که ممکن است برای مرطوب نگه داشتن پوست از کرم زیر چشم استفاده کنید، اما پوست زیر چشم مشکلاتی مشابه سایر قسمت های صورت نیز دارد: سلول های مرده اضافی پوست را جمع آوری می کند که باعث می شود پوست شما کدر و ناهموار به نظر برسد.

هنگامی که کرم دور چشم حاوی گلیکولیک به درستی فرموله شده و روی pH مناسب تنظیم شود، می تواند یک اثر لایه برداری ملایم ایجاد کند که نتایج خوبی را ارائه می دهد. البته متاسفانه در بازار ایران کرم مخصوص دور چشم حاوی گلیکولیک اسید بسیار قیمت بالایی دارد و برند های داخلی نیز همچین کرمی برای زیر چشم طراحی نکردند. (اگر شما محصولی می شناسید در کامنت به ما اطلاع بدین)

دور چشم

فواید کرم گلیکولیک اسید برای زیر چشم

درخشندگی پوست چشمان

اجازه ندهید که اصطلاح “اسید” شما را متوقف کند. همه اسیدها مضر یا حتی بیش از حد تحریک کننده نیستند. گلیکولیک اسید از نیشکر به دست می آید. این اسید را می توان در غلظت های مختلف به کرم های مراقبت از پوست اضافه کرد تا فواید بسیاری برای مراقبت از پوست ارائه دهد که یکی از مهم ترین آنها لایه برداری است.

اسید گلیکولیک می تواند “درخشش” را به ناحیه زیر چشم بازگرداند. سلول های مرده انباشته شده باعث ایجاد بافتی خشن و ناهموار می شوند و پوست خشن درخشش ندارد. برای درک این موضوع، به سطح یک استخر فکر کنید. وقتی آب آرام و بدون موج است، می توانید انعکاس یکنواخت تر و درخشان خود را ببینید. اگر آب متلاطم و ناهموار باشد، نور نمی تواند به راحتی منعکس شود و انعکاس آن مخدوش می شود.

با استفاده منظم از کرم دور چشم گلیکولیک، ناحیه زیر چشم شما می‌تواند عاری از سلول‌های مرده پوستی بماند که بر توانایی پوست شما برای انعکاس نور تأثیر می‌گذارند. صافی پوست منجر به انعکاس بیشتر می شود که “درخشندگی” را به ناحیه زیر چشم می بخشد. این باعث می شود چشمان شما روشن تر و کمتر خسته به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم

تن و بافت پوست شما را یکنواخت می کند

بسیاری از مردم همه نوع کانسیلر و کرمی را امتحان کرده اند تا پوست ناهموار زیر آن را پنهان کنند. استفاده از کرم گلیکولیک زیر چشم می‌تواند به حل مشکل بافت ناهموار پوست که باعث پف، تیرگی و چروک دور چشم است کمک کند.

در حالی که اسید گلیکولیک ممکن است نتواند ساختار ژنتیکی شما را معکوس کند، می‌تواند یک ماده مراقبت از پوست باشد که مزایایی فراتر از مرطوب‌کننده بودن دارد.

ناحیه زیر چشم را سفت می کند

دلیل دیگر اینکه اسید گلیکولیک یک عنصر سخت کوش است، مزایای آن در افزایش تولید کلاژن سفت کننده پوست و اسیدهای هیالورونیک است. از آنجایی که نازک شدن پوست با افزایش چین و چروک مرتبط است، افزایش حجم پوست باعث می شود پوست زیر چشم جوان تر به نظر برسد.

نتیجه اسید گلیکولیک برای زیر چشم

دو عامل کلیدی برای دریافت فواید کامل گلیکولیک برای ناحیه زیر چشم وجود دارد. اول، شما باید محصولی با فرمول مناسب داشته باشید که به طور خاص برای ناحیه زیر چشم ساخته شده است. کرم مخصوص پوست چشم حاوی درصد کمتری از اسید گلیکولیک نسبت به محصولات اسید گلیکولیک صورت است، زیرا درصد بالای محصولات لایه بردار صورت ممکن است نتیجه منفی برای پوست دور چشم داشته باشد.

دومین عامل کلیدی استفاده مکرر و روتین در صبح و عصر است. استفاده مداوم به کرم دور چشم گلیکولیک اجازه می دهد تا وظایف خود را برای ایجاد پوست صاف تر و درخشان تر زیر چشم انجام دهد.

محصولات حاوی گلیکولیک اسید

نکته مهم: گلیکولیک اسید در محصولات مختلف زیبایی پوست وجود دارد. اما دقت کنید که شاید همه ی این محصولات مناسب استفاده برای پوست زیر چشم به صورت تخصصی نباشند. قبل از استفاده حتما توضیحات آن را بخوانید و مطمئن شوید که برای پوست زیر چشم شما ضرری ندارد.


بیشتر بخوانید: ماسک دور چشم برای رفع سیاهی

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم برای پف و چروک

پیمایش به بالا